Deel 2. Zuider eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Deel 2. Zuider eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Deel 2. Zuider eiland

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 April 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Halloooooooooootjess!!!!
Hier ben ik weeer , met een nieuw reisverslaggie!!! Ik zit inmiddels al in Brisbane maar ik ga wel even vertellen over de rest vn de reis in NZ.

Vanuit Wellington vertrokken we met de ferrie naar het zuider eiland richting Picton. De weg ernaar toe was geweldig. Mooie bergen, het water, op een gegeven moment waren er duizenden kwallen. Allemaal van die kleine witjes die op elkaar lagen, heel gaar. Vlak voor Picton begon het echte mooie, dan had je van die kleine eilandjes. We hadden ook nog is mooi weer!
In picton haalde we onze nieuwe huurauto op en vertrokken we naar Nelson. De auto die we hadden gekregen viel gelijk tegen. Het was een oudje en je kwam haast de berg niet op! We hebben wel gelachen, (ik in ieder geval) want rem werd soms bloed chagerijnig. Maar uiteindelijk zijn we in Nelson aangekomen waar we even een luxe motelletje hadden geboekt. We wilde vanuit daar graag de Tasman walk doen, maar ik zat nog steeds met mn knie en kon dus echt niet lopen!
Er waren 2 jongens die we vanaf et begin al hadden ontmoet en steeds weer tegen kwamen. Dus remco heeft met hun de Tasman walk gedaan. EN ik heb een beetje in het zonnetje gezeten en de was gedaan... een echte huisvrouw voelde ik me!

Daarna vertrokken we naar het Oosten naar Kaikoura. De weg er naar toe was amazing. Ik ben al wat gewend en rem zit vaak oooooooooooh wat mooi.. en dan denk ik ja mooii.... Maar ik zat echt op et puntje van mn stoel nu. Onderweg hebben we ook vaak gestopt om fotootjes te nemen, zo kwamen we ook zee leeuwen tegen die met zn allen op de stenen lagen, en een groepje was in een rots met water (soort badje) aan het spelen. Was zoo schattig!

Vanuit Kaikoura zijn we het land overgestoken naar Greymouth ( west kust). Tussen de bergen door, 5uur rijden. Geen radio. Niks. Nou dat was ook weer een ervaring. En die bochten daar zijn amazinggg kut. Om misselijk van te worden. De wegen zijn ook niet altijd veilig dus je moet echt geconcentreerd blijven, Ik denk dat remco wel 100 Vi'etjes naar binnen heeft gewerkt:P

Gelukkig is het rijden allemaal goed gegaan en zijn we overal veilig aangekomen. In Greymouth zijn we een nachtje gebleven. Beetje gekeken, relaxt, strandje etc etc. Na toen lagen we lekker te slapen, en werd ik ineens wakker van vette herrie in het hostel. Ik keek naast me en Remco lag er niet .. Ik dacht HUH? Op een gegeven moment hoorde ik een bekende stem... ik denk neee dat zal toch niet!? Ik ging er uit want ik hoorde ook Remco praten. Ik snapte er niks van. Waren het weer die Nederlandse jongens. Die lagen de kamer naast ons, die waren op stap geweest.. Echt zoo toevallig, weeeer kom je ze tegen.

De dag erna zijn we naar Frans Jozuf vertrokken, met het plan om daar de gletsjer te beklimmen. Het is echt een stadje met een klein en duur supermarktje, wat toeristiese accomodaties en verder niet echt iets. Toen we de wandeling wilden boeken, moest je aangeven op je ergens last van had. Ik had dat nog een beetje van mn knie als ik wat langer liep voelde ik het maar kon al weer normaal lopen en het deed geen pijn. Toen raden ze mij aan om de halve dag te doen met een tapie om me knie. Maar rem wilde wel graag die hele dag doen. Toen hebben we uiteindelijk besloten om het niet te doen, en eerst verder te reizen en dan terug te komen. Aangezien het die week ook echt SH*tweer was. Dus wij de volgende dag op weg naar Queenstown! Eigenljik wilde we naar Lake Takepo en Mount Cook. Dat ligt op de kaart dichtbij Frans Jozus. Maar de enigste weg ernaartoe is via Queenstown, en dat is echt om rijden!! Dus hebben we maar een tussen stopje gemaakt in Q'town.

Queenstown vond ik een super relaxt stadje. Het is niet heel groot, en het ligt tussen de bergen. Je hebt er super uitzicht! het weer was goed. We zijn dr een nachtje gebleven en daarna naar Lake Takepo gegaan. Maar daarvoor hebben we eerst een betere auto geregeld.
Die weg daarheen was echt zo amazing! Toen kwamen we nog een super blauw meertje tegen en verderop lag Lake Takepo, waar mijn mond echt van open viel. Zo iets moois had ik nog nooit gezien! Ik kon daar echt wel uren staan. Het straalde gewoon iets uit... onbeschrijflijk.. Je moet er gewoon geweest zijn!
Die avond zijn we uit eten geweest aan dat meer.. dus super uitzicht;)

De volgende dag vertrokken we naar Mount Cook, waar ook gletsjer zijn. we hebben daar een 1uurse wandeling gedaan.
Daarna vertrokken we weer naar Queenstown om daar 5dagen te blijven. even om te relaxen na al dat reizen en vroege opstaan;)
Woensdag zijn Remco en ik even op stap geweest, een drankie doen. beetje gechild.. We hebben nog een tour met een jetboat gedaan. Was wel leuk maar niet heel byzonder. Je reed dan met een hoge snelheid door een rivier, wat wel weer mooi was dus dan hadden we dan ook weer gezien! De volgende dag gingen we met een bustour naar Te Anau en Milford Sound. Daar zijn de fjord eilanden en het scheen heel mooi te zijn. Eerlijk gezegt vond ik het niet byzonder, ik had al veel mooiere dingen gezien. Er waren wel veel watervallen die vanuit de top van de bergen kwamen en dat was dan wel het mooist. We gingen ook nog met de boot door Milford Sound, was ook wel mooi. We kwamen pas om 8uur terug in the City. Op Zaterdag zijn we met een groepje Nederlanders uit geweest, ouderwets gezellig! Kom ik nog een meisje uit Velserbroek tegen... waat??? Naja nooit gezien maar ze woont wel dichtbij, ja wereld is klein!

Na 5 dagen Queenstown wilde remco eigenlijk nog wel blijven, maar ik wilde liever ook nog wat anders gezien. En Dunedin leek me wel leuk. Ik ben blij dat we het hebben gedaan, de stad zelf is echt een shopstad. Ik heb in NZ nog nooit zoveel winkels gezien in een stad. We zijn daar naar de Botanic Garden geweest en naar een strandje waar wildlife is! Je kon dr tegen zonsonderdag zeehonden en pinquins spotten. Dus wij daarheen.. en eerst konden we niks zien. Ik zag in de verte wel iets liggen maar dat leek meer een dikke stok, het was alleen bruin wit en zwart. Het beweeg gewoon helemaal niet dus ik had me eigenlijk al omgedraaid om terug te gaan tot ik ineens een kop omhoog zag komen. Ik er naar toen lopen, bleken er dus nog 5 zeehonden te liggen! Luie beesten jongen! Nou dat weer gezien, maar de pinquins, tevergeefs. Dus wij weer op de terug weg naar de auto. Stond er ineens een pinquin in het water! Het was zo schattig, hij probeerde zich steeds uit het water te lopen, en kwam er weer n golfie aan, en weg wassie! Uiteindelijk hebben we er 2 gezien!!

De gletjser hebben we uiteindelijk niet meer gedaan. We hoorde dat het niet zoo byzonder was en je heel veel moet wachten omdat ze steeds nieuwe paden moet hakken.

De volgende dag moesten we naar Christchurch, want vanuit daar moest we vliegen. Remco terug naar NL en ik terug naar Aus. Alleen rem dacht dat ik vrijdag al vloog terwijl ik zaterdag vloog!! Ik kon helaas mn vlucht niet meer wijzigen, dus ik moest een dag langer blijven dan Remco. Op zich is dat niet erg, maar wel als je in Christchurch zit!
We liepen door de stad, en het was gewoon dood. Veel gebouwen waren overhoop, alles was afgesloten. Er liepen een paar verdwaalde mensen rond te kijken naar de ellende.
We hebben de laatste avond in een hotel geslapen waar je de ellende even vergat en het gezellig was. De nacht daarna moest ik een slaapplek voor mezelf zoeken. Ik wilde gewoon in een hostel, want dat is lekker cheap en gezellig! Alleen beetje jammer dat de meeste hostels in het centrum zitten en gesloten zijn! Dus het werd een motelletje van 75 doller. Een kamer voor 3 waar ik alleen sliep. Waren mn stoppen ook nog is doorgeslagen dus mn TV deed het niet meer. Uiteindelijk heb ik die avond aan d rose gezeten met een NL's stel gepraat. was heel gezellig!!
En ik had echt geluk met de plek waar ik sliep; die mensen waren zo behulpzaam! Nadat ik remco gedag had gezegt op het vliegveld kwamen ze me halen! en de dag dat ik moest vliegen brachten hun mij weg! Gewoon gratis..... chill;) Ja daar was ik heel blij mee, dat scheelde me weer n hoop gesjouw. Ik moest dan wel 4uur lang wachten op het vliegveld maar dat maakte me niet uit. Uiteindelijk had ie ook nog een half uur vertraging.
Toen konden we eingelijk vliegen, en ik keek helemaal uit naar een stoeltje bij het raam. Want dat werd aan mij gevraagt. Bleek dus dat ik helemaal achteraan zat waar helemaal geen raam zat!! En aan de andere kant zat de wc, ik had het soms wel benauwd hoor. pfoe..

Maar goed, kwam uiteindelijk dus aan in Brisbane waar het weer gewoon lekker warm is!! Heerlijk om het niet meer koud te hebben en mn zomerkleertjes aan te kunne;) haha


Maar ik mis Remco wel heeeeel erg:(


Groetjesss:)

  • 17 April 2011 - 22:18

    Paps:

    hoi Melissa, zaadje van me.

    Wat een prachtig en lang verhaal is dit toch weer, leuk om te lezen, schud je zo uit jouw mouw. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het met tranen in mijn ogen zit te lezen en de foto´s heb bekeken. Je kunt altijd nog een boek gaan schrijven straks, als je over 69 dagen weer thuis bent (tenminste als je niet nog langer blijft dan gepland). En wat een mooie foto´s weer, het ziet er wel heeeeel rustig uit daar, ik zie ook nauwelijks boten in het water, klopt dat?.

    Het zal wel weer even wennen zijn nu je weer alleen op pad bent, maar ja, zo te lezen kom je steeds wel weer Nederlanders of andere gezellige mensen tegen. Heb je al die mensen ook opgeslagen om contact mee te houden, of is het uit het oog uit het hart, ik kan mij dat laatste niet echt voorstellen maar aan de andere kant, als je al die nieuwe contacten ook moet gaan bijhouden........

    Nou schattepatat, doe voorzichtig, eet gezond en blijf verstandig, we bellen wel weer, skypen vond jouw moeder trouwens ook weer heel leuk, leuk om die kleine meid tenminste weer even in het echie te zien.

    Ondertussen vliegt de tijd voorbij, veel plezier nog hoor. We zullen een dezer dagen de verhalen en foto's van Remco wel horen en zien.

    Dag zaadje van me!!!

    xxxxxx paps.

  • 18 April 2011 - 16:36

    Opa Jooren ..:

    Hoi Melissa ,,,wat kun jij toch goed vertellen ,je maakt alles zò duidelijk ,alsof je er zelf bij bent !
    Daarbij is het nog spannend ook ,wat je allemaal daar beleeft .Bravo !!!!
    Je zit dus nu weer in Australie ,en met mooi weer .Hier wordt het nu ook beter ,het is voorjaar ,alles groeit en bloeit weer .Wij zitten nu tijdelijk ih Bennebroek ,vanwege de verbouwing ,de omgeving is hier erg mooi ,we zitten midden tussen de bloeiende tulpen ,je ruikt het gewoon ,dus ik ga er iedere dag lekker op uit met m'n karretje ,en ik geniet er van ..
    Ga jij voorlopig ook maar door met genieten daar ,al is het dan tijdelijk zonder Remco , ik gun het je van harte hoor ,grote meid ...
    Dikke zoen van je Opa Jooren uit bennebroek >>>>>

  • 18 April 2011 - 17:25

    Ernst En Irene:

    Hoi Melissa,

    genoten van je reisverslag. Ik ga zometeen Remco even bellen om een afspraak te maken om de foto's te zien. We zijn natuurlijk ook vreselijk nieuwschierig naar zijn reisverhalen.
    Nou meis, nog heel veel plezier het laatste deel in Australie en we kijken al weer uit naar je verdere verhalen.

  • 18 April 2011 - 18:09

    Ans:

    Hoi Melis,
    Zoals mijn voorgangers ook al zeiden, het is een prachtig verhaal.
    Het is uitnodigend om er ook eens heen te gaan, maar ja het is wel een eindje vliegen, maar dan krijg je ook wel wat!!!!!
    Voorlopig houden we het maar op fietsen.
    Prachtige foto's, ik wist niet dat er zoveel gebergte was.
    En dan die zeehonden, wat een schatjes.
    Overweldigend allemaal. En nu dan verder zonder Remco. Nog even volhouden en je zult wel weer aardige mensen ontmoeten. Het is om voor je het weet en hem weer ziet.
    Maar eerst ga je nog veel zien en last but not least.........BALI. Een prachtig einde.
    Nog heel veel plezier en blijf genieten hoor!!!!!!

    gr. Jurgen en Ans

  • 19 April 2011 - 16:07

    Remco:

    je kan wel reis collum's gaan schrijven schat haha...

    het was eerlijk waar echt de mooiste ervaring van me leven, deze reis! en dat nog is met zo'n kanjer als jou aan m'n zijde! geweldig!
    (zal menig kerel jalours op zijn)

    geniet lekker van je verdere reis mop, en ik hoop dat je snel weer bij me bent, want in een keer weer alleen is niet zo tof.

    dikke kus en heeeeeeeeeeel veel liefs!

  • 22 April 2011 - 23:43

    Melissa MCm:

    t was ook super leuk.

    jaa met sommige mensen ga je wat langer om en maak je dingen mee en dan add je die op facebook maar voor de rest niet echt nee.....

    xx

  • 23 April 2011 - 16:53

    Oma Meijer.:

    Hallo Melissa wat een leuk verhaal. En leuke foto s .Nu hebben we jouw ook in beeld gezien.

    Gaat het goed zo in je eentje.? Of heb je al weer nieuwe leuke mensen ontmoet?

    Met ons gaat het wat beter , het is hier prachtig weer en daar genieten we van .

    Morgen is het Paaszondag ,merk je daar bij jouw nog wat van?

    Met het werk wil het zeker nog niet lukken.Maar je geniet wel.
    Veel liefs van ons Opa en Oma.

  • 03 Mei 2011 - 08:02

    Melissa MCm:

    hoi oma en opa.\
    srry voor mn late reactie. Het was hier ook pasen, was al vanaf januarie paaseiren te koop! en die zijn nu allemaal weg haha dus in dat op zicht heb ik er wel wat van gemerkt! Verder gaaat het goed hoor, ontmoet veel mensen maar vind het wel saaai om dingen in mn eentje te doen hoor!

    Gel;ukig gaat ht met jullie ook wat beter. Is opa alweer aan de loop ?? \
    Groetjes ! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 41931

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: