Deel.1. Noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Deel.1. Noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Deel.1. Noorder eiland

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

29 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallootjes, bedankt voor jullie leuke reacties!
Ik zit inmiddels alweer 2 en een halve week in Nieuw zeeland samen met Remco. En we hebben al een hoop mooie dingen gezien! Het weer is behoorlijk wisselvallig, was weer even wennen af en toe die kou en regen!
We zijn onze reis begonnen in Auckland waar we 2nachtjes zijn gebleven. Remco was al een dag eerder dan mij dus toen ik aankwam had hij de stad al bekent en even bedacht een mahori tattoeage te laten zetten. Dus de eerste dag werd ik mee gesleept naar een tattoo shop :P. Daar heeft hij 4uur gezeten en uiteindelijk heel mooi geworden. Ik ben in die tussen tijd ook even wat van Auckland gaan bezichtigen. Niet veel gezien alleen de stad zelf, s'avonds gingen we uit eten bij de haven. Even bijkletsen want we hadden elkaar alweer 3maandjes niet gezien! De volgende dag zijn we vertrokken met de huurauto richting Whagerei. Daar hebben we 2 nachtjes gezeten, de waterfalls bezocht wat heel mooi was. De dag daarna vertrokken we naar Paihia waar we 3dagen zijn gebleven. Daar hebben we een excursie met de boot naar de Bay of Island gedaan + een dolfijnen cruise. Eigenlijk zouden we ook kunnen zwemmen met ze maar de boot was omgewisseld en de boot waarmee wij gingen had geen recht om mensen te laten zwemmen, lieten ze ons even weten diezelfde ochtend. Helaas was het ontzettend K*tweer. Regen en nogal frisjes. Dat was jammer, maar we hebben wel the famous hole in the rock gezien, wat ik heel gaaf vond! En de dolfijntjes hebben we ook gespot! Die zwommen onder de boot, naast de boot, erachter en ervoor. Overal! Op de terugweg kregen we nog een andere leuke verrassing. Er zwonmmen orkas! Super gaaf om dat dus even mee te maken op zo'n regenachtig dagje! De dag daarna hebben we parachute gesprongen! Voor een best leuk prijsje en een cd'tje met allemaal foto's. Het weer troffen we ook, ze hadden voorspelt dat het nog slechter zou worden maar het was super mooi weer!! Dus we bofde. Daar hadden we niet op gerekent. Het liep wel allemaal een beetje uit dus we hadden geen tijd meer om naar het zuiden te rijden. ZIjn we naar boven gegaan richting Ahipara. Waar de 90mile beach zit en Cape reinge. Dat is het allernoorste puntje en het einde van de wereld. Toch wel heel gaaf om daar onverwachts toch geweest te zijn. Op 90mile beach was het zelfs legaal om op het strand te rijden, dus dat hebben we ook maar meteen gedaan! We moesten ook nog stoppen voor wilde paarden de weg naar het strand. Die namen even voorang haha. De dag daarna zijn we richting Hamilton gegaan. Daar hebben we Hamilton Garden bezocht. Dat is een tuin met allemaal thema's van allerlei landen. Best mooi. Toen zijn we naar ROturua geraced om daar een heel aparte grond te bekijken. Het stadje staat op een vulkaan waardoor de grond heel warm is en er allemaal warme lucht en stoom uitkomt! Heel apart, ik snap nog steeds niet helemaal hoe het zit en het stonk ontzettend naar riool! We hebben ook een dagje niks gedaan omdat we zo moe waren omdat de meeste bedden gewoon niet lekker liggen, te hard, te klein, de kussens zijn oud. Dus we hadden pijn in onze rug en amper geslapen, plus het was rotweer buiten. Nou moet ook is kunnen toch!? De een na laatste bestemming was topau. wat ook een heel leuk stadje was! We hebben daar even genoten van een soort spa.. lekker warm zwembadje, heerlijk voor onze ruggetjes;) De dag erna hebben we een vulkaan beklommen, een wandeling van 8uur die om 8uur sochtends begon! Pfoe was was dat mooi! Maar super zwaar. De wegen waar we op liepen was allemaal rots en kleine steentjes. De eerste 2uur waren vrij makkelijk, maar toen moesten we heel lang de berg opklimmen waar wat trappetjes zaten maar supersteil, nou ik had het moeilijk! en Remco was super snel, kon hem echt niet bijhouden haha. Maar het uitzicht en de mooie dingen en alle mensen maakte het wel goed. We bofde ook met het weer, was lekker warm, aleen boven op de top was er een gruwlijk koude wind. De weg naar beneden was ook weer super stijl, je denkt lekker makkelijk. dat was zo, maar super pijnlijk voor je voeten (tenen) en je knietjes(voor mij in ieder geval) Omdat je steeds moet remmen. Op een gegeven moment voelde ik ook echt me knien pijn doen. TOen we eindelijk klaar waren met de wangeling en we weer met de bus terug naar het hostel werden gebracht voelde ik ook wel dat me knie helemaal kapot was. Ik kon niet meer lopen en nog steeds heb ik er moeite mee. Het gaat stukje voor stukje beter maar ik merk wel dat mn knie het flink heeft gevoeld. En lekkere blaren en spierpijn aan over gehouden. Ja hoort er allemaal bij!
Vandaag reden we naar Wellington en langs de vulkaan die we hadden beklommen, we konder het amper geloven! Wat een gekken haha. Maar it was worth the pain!

Vandag zijn we in Wellington aangekomen en de auto ingeleverd, omdat we morgen met de ferrie oversteken naar het zuider eiland. We hebben van veel mensen gehoord dat ze wellington niks vinden, maar wij vinden het tot nu toe een leuk stadje! we hebben wat gelopen maar niet veel omdat ik met mn knie zit, maar het ziet er gezellig uit.

Vanavond even mijn tas inpakken en morgen ochtend vroeg de ferrie pakken. Ben benieuwd!

Fotos volgen!

• 29 Maart 2011 - 06:51

Liset:

Leuk hoor dat jullie ons weer jaloers maken haha
    Nou ben blij dat ik geen 8 uur hoef te lopen (dat jullie
    Dat voor jullie plezier gedaan hebben mafkezen:p)
    De tijd vliegt alweer (maar nog maar niet aan denken
    En lekker van elkaar genieten)

Hele dikke kus van ons;)

• 29 Maart 2011 - 16:54

Jurgen En Ans:

Hoi Remco en Melis,
    Goed van jullie hoor om een vulkaan te beklimmen. En dan ook nog zo'n lange wandeling.
    Als je nooit zoveel loopt en dan meteen zo'n klim, valt dat puur tegen.
    maar naar beneden is altijd zwaarder. Dat heb je gemerkt. De meeste mensen denken altijd dat naar boven zwaarder is maar dat is niet zo.
    Goed gedaan hoor!!!!
    Jullie hebben al aardig wat gezien.
    In Auckland woont onze eerste buurvrouw van ons oude huis. Die zijn destijds geëmigreerd. Ze schrijft nog steeds. (heb je niks aan maar ik vind het wel leuk dat jij daar nu rond loopt).
    Nou geniet nog even en nog een hele fijne tijd samen.

groetjes.

• 29 Maart 2011 - 20:44

Irene En Ernst:

Wat een pracht verslag. En Melis ik voel me na een weekendje Parijs na het beklimmen van de trappen bij de Sacre Couer net zo als jij na de bergbeklimming. Ik voel met je mee. Maar ik ksn me wel voorstellen dat het de moeite waard is geweest.
    Lieve schatten nog heel veel plezier de laatste 2,5 week

• 31 Maart 2011 - 16:23

Mary:

Ha die Melissewis,
    daar was ik weer, om even te zeggen dat we weer genoten hebben van je reisverhaal. Lekker voor je conditie hoor mama mia. Het zit in de familie moet je maar denken, Ans en Jurgen zijn ook net een paar dwerggeiten!! En wat dacht je van Opa Jooren tot voor een paar jaar terug draaide hij zijn hand daar niet voor om! Wellicht kunnen jullie samen eens een tripje doen in Oostenrijk?? haha
    Maak je nog een een foto van Remco's tatoe?? Mans hoor om die meteen te laten zetten, waar zit hij eigenlijk??? Over nieuwsgierig gesproken!! Was het niets voor jou Melis?? Op je linkerbil ofzo??
    Maar jullie genieten behoorlijk, mooi boottocht met orka's en dolfijnen geweldig toch wat een belevenis, ben erg benieuwd naar jullie foto's.
    Het schiet nu al behoorlijk op, voor je het weet zit je alweer hier en dat is dan echt afkikken!!
    We hebben zo toe en af prachtige dagen met zon dus een goed begin van het voorjaar.
    Nou Melis dit was het weer voor nu, groetjes aan je verloofde en veel plezier nog verder toegewenst ook namens mijn scheetje Wim!
    Liefs Mary

• 01 April 2011 - 04:44

Melissa MCm:

hoi allemaal!
    bedankt voor jullie leuke reacties!!

Moet even wat recht zetten mary... hij is nog niet mn verloofde haha. En hij heeft hem op zn bovenarm hij is niet heel groot, net goed;)
    en idd het zit in de fam. ik moest ook zo erg aan ans en jurgen denken, het zou echt wat voor hun zijn!!
    EN ans, ja dat is zeker leuk. Woont ze in het centrum? daar ben ik alleen maar geweest..
    Groetjess

• 01 April 2011 - 08:09

Remco:

en 2 dagen daarna nog 20 km abel tasman route beklommen en over 2 dagen gaan we nog op expeditie op de gletsjers hier met bergbeklim materiaal en al. dus ben hard toe aan vakantie als ik terug kom haha...
    echt super dat nieuw zeeland!

• 03 April 2011 - 14:43

Oma Meijer.:

Hallo daar Alles goed? Wat een leuke dingen doen jullie.jammer dat het weer wat minder is.Maar
    Melis is ook verwend in West australie'
    Wij komen net bij je ouders vandaan .Hetis hun trouwdag.
    Zijn ook in bloemendaal wezen kijken Mooi hoor.
    Met opa gaat het wat beter,Loopt nu zonder kruk, maar we zijn er nog niet.
    Wegaan nog niet met jullie de berg op.
    Nog heel veel plezier samen in het zuiden
    veel liefs van ons ,dikke kus >>Oma.

• 11 April 2011 - 19:10

Mary:

Hoi piepeltje,
    Leuk dat jullie nu ook zelf een reactie schrijven zo tussen de gewone mensen door!! haha
    Inmiddels zal Remcotatoo wel zitten bij te komen richting Nederland?? Heftige tijd voor hem geweest, maar wel weer heel leuk dat jullie een stukje samen hebben kunnen beleven.
    En nu weer home alone in Australie?? Geniet nog maar lekker hoor is ook wel relaxt zo alleen of niet?? Ik zal de tatoo wel eens een keertje live bewonderen!!
    Het is hier at the moment prachtig weer een heerlijk zonnetje dus lekker bruin bakken.
    Alleen de weerman moet weer zo nodig roet in het eten gooien en geeft weer mindere temperaturen door, helaas het is iet anders.
    Groetjes van ons en tot de volgende sessie maar weer, doei doei
    Wim en Mary xx