Wennen aan de cultuur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Wennen aan de cultuur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Wennen aan de cultuur

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

15 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

halloo mensjes..
hier even een verslag vanuit Bali.
Waar we gister eergister zijn aangekomen en al best wat dingen hebben meegemaakt.
Na een hele dag reizen waren we eindelijk in Bali. Op het vliegveld had je meteen door dat je er was. Allemaal zwevende muziek en enge mannen in pak haha. Normale wc's maar ook staande wc's.
WIj dacht dat we geen visa hoefden te hebben, maar moest dus wel. Nou onze eerste ervaring met Bali's geld. AL die nullen.. en dan ik met mn blonde harsens. Goed.. visa op zak dus op naar de tassen. Moesten we weer 2 formulieren in vullen. Nou hulpzaam zijn ze niet, en ook niet echt duidelijk. Ja daar.? waar? Daar? Kon het dus niet vinden. Uiteindelijk van iemand anders met zn geirriteerde kop het papiertje gekregen.
Toen konden we doorlopen, maar wij warn een uur later pas.. doordat we dus van het een naar het andere hokje werden gestuurd. Onze tassen waren weggehaald, toen kwamen er 2mannen aan met onze tassen. Die ons hielpen ze te sjouwen. Nicole ging geld wisselen, dat had ze beter niet kunnen doen want ze wilden meteen n tip hebben..OOps.
Toen we naar buiten liepen dacht ik WOW, en moest ik lachen. Achter de hekken stonden allemaal mensen met boordjes met hotelnamen.. echt ongelovelijk veel! Okeeee..... welk hotel zaten we ook alweer? Ik had het adres en tel.nr maar niet de naam.
Dus dat moesten we eerst uitzoeken. eerst bellen... kregen we voicemail.. moesten we op internet.. naar 3 kwartier hadden we de naam eindelijk maar alle mensen waren al weg. Dat schoot dus ook niet op , uiteindelijk een taxi gepakt en veilig beland bij het hotel. de kamer was smerig en de douches zijn altijd koud. Ja wat wil je voor 5euro per nacht..;) Wel heerlijk geslapen die avond.
In OZ had ik een meisje ontmoet die ook in bali was. Die kwam ik dus op straat tegen. Met haar en nog een paar anderen zijn we die avond uitgeweest. Het was happy our van 10-11 kreeg je gratis drankjes. Best goede sterkte met vodka! Daar kwam ik nog 5mensen tegen die ik in Byron Bay had ontmoet, echt leuk.

OKe uitgaan was leuk, toen we uit de club liepen stonden er weer allemaal mensen in een rij te roepen.. "transport, transport" Ja ik moet er om lachen, het is zo grappig. Iedereen wil wat van je en je voelt je net n beroemd persoon! Het was echt heel druk op de straat, om een hoekje zaten allemaal jongens op de grond te bedelen of weet ik het. Ze pakte nicole bij der been en mij bij mn hand etc. Je tas moest je echt goed in de gaten houden. Een jongen zat met drugs en zei take it take it. No thankyou zei ik. Hij stond op, ging voor me staan, probeerde mn hand vast te pakken en zei. Please, Please, take it, take it. Ik duwde zijn hand weg en nam een sprintje ik zei No Go away. Ik raakte beetje in paniek en was er van geschrokken .., pfff ook weer overleefd.

Verderop was het rustig.. wel veel scooters die voorbij reden en ook steeds vroegen.. Transport ? NOO THANKYOUUUUU!! elke keer.. dat word onze vaste zin de komende dagen haha. Eentje pakte nicole beet bij dr kont waardoor zei kwaad werd en zei Fuck you asshole, i kill you. Ik dacht woow rustig.... haha je weet nooit wat er gebeurt haha. Maar goed hij reed gewoon door en nothing happens..

Nou dat was toch wel een avontuur wat me wel bij zal blijven.
Morgen gaan we raften en zaterrdag gaan we naar een safari park, waar we een olifant kunnen bereiden en een tijger kunnen aaien, en dat soort dingen! Zondag of Maandag gaan we naar een ander plaatsje!


Tot snel mensen!!

  • 15 Juni 2011 - 14:19

    Oma Meijer:

    Wat een enge dingen allemaal.
    daar is austalie nog goed bij '
    Met niemand mee gaan hoor!
    Op de t v was een fil m over Bali ,
    ook over de olifanten, heel mooi.Wel heel luxe .Nu meisje nog heel veel plezier en voorzichtig Liefs oma

  • 15 Juni 2011 - 17:58

    Remco:

    ik wil je wel heel terug hebben he schatje ;-) haha...
    geniet iig van de leuke dingen daar, en af en toe ff van je afbijten. want dat moet daar echt!
    nog anderhalf weekie en dan zijn we weer lekker samen lieverd! heb je geen enge mannetjes meer om je heen haha...
    doe voorzichtig he! dikke kus en liefs.

  • 15 Juni 2011 - 22:00

    Mama:

    Wauw zeg! Wat een griezels daar!!!
    Je moet wel op je hoede zijn he? Kijk maar goed uit en trap nergens in hoor!
    En het begon ook niet heel erg gezellig, wat een toestanden.
    Kom maar gauw naar huis, lekker veilig bij paps en mams (en veilig in de armen van je eigen mannetje!) haha...(Nog maar 10 dagen!!!) Maar samen redden jullie het wel, ga maar niet alleen over straat daar....
    Zitten op een olifant is dan wel weer een leuk avontuur, dat lijkt mij nou ook wel leuk!
    Doe voorzichtig meissie en geniet van alle bijzondere belevenissen, veel plezier.

    Heel veel liefs, XXX

  • 16 Juni 2011 - 16:52

    Tamara:

    ey moppjeee(L)

    wat een verhaal weer zeg....pfff ben blijdat je zo sterk bent;)
    ene olifant bereiden ben dan wel benieuwd?? hoe smaakte het? naa have fun ng effe geniet er nog van wante voor je het weet ben je weer hier! wat ik dan wel weer erg leuk vind:D:D

    see ya soon(L)Lovee yaaa

  • 19 Juni 2011 - 18:39

    Ernst En Irene:

    Hoi Melissa,

    Wat een start in Bali. Niet echt leuk. Ik hoop toch voor je dat de mooie dingen die Bali kent het gaan overwinnen. Deze verhalen heb ik nog nooit gehoord maar wel heel veel positieve verhalen over de vriendelijkheid van de mensen en de prachtige cultuur en natuur. Ik hoop voor je dat je die de komende tijd mee gaat maken en je ook aan Bali een leuke herinnering en ervaring bewaart al je deze kant op komt. Tot snel en een heel goede reis alvast.

  • 24 Juni 2011 - 08:19

    Ans:

    Hoi Melis,

    Nog 1 dag en dan kom je weer naar Nederland met z'n grillige weer. Gelukkig verwachten ze weer zon vanaf dit weekend, kun je wat wennen aan het hollandse klimaat.
    Geniet nog even en doe voorzichtig daar. Niet met vreemde mannen in zee gaan hoor!!!!!!
    Een hele goede thuisreis en tot ziens in Velserbroek.

    groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 41928

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: