Kuta, Gilli trawagnang, de vlucht - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Kuta, Gilli trawagnang, de vlucht - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Kuta, Gilli trawagnang, de vlucht

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

02 Juli 2011 | Nederland, Velserbroek

hallo mensen, ik ben inmiddels alweer thuis, super om iedereen weer te zien na zoon lange reis! .
Ik dacht.. ookal ben ik inmiddels alweer bijna een week thuis, ga ik toch nog even mn reisverslag schrijven over de laatste anderhalve week van mn reis.

In Kuta hebben we geraft 2 uur lang. Om daar te komen moesten we ook 2uur rijden. De weg ernaar toe was facinerend. Hoe de mensen daar rijden is ongelovelijk interessant. Alles wat hier verboden is is daar normaal en word geaccepteerd. Mensen die zomaar voor je komen rijden kijkt niemand van op, van een 2 baansweg word er vaak genoeg een 3 baansweg gemaakt. En als iedereen een richting op rijd zie je soms een verdwaalde scooter die de tegengestelde richting ingaat. Je ziet echt gekke dingen! Het raften was best leuk om te doen, wel vermoeiend haha. Savonds zijn we uitgegaan. Ik had gehoord over de club Bounty dat dat echt een super vette club was. Dus die avond gingen we daarheen. En ja het was een leuke club want we zijn gebleven tot sluitingstijd! Toen we buiten kwamen stond het vol met moeders met kids die aan het bedelen waren en armbandjes verkochten. Kinderen met drugs etc. Snel er doorheen lopen, maar verderop stond een groep van 20 jonge kinderen. die ons omsingelde, ik wist me eruit te redden en liep gewoon door maar een australiese jongen en canadees meisje waar ik mee was waren beroofd! De jongen wist zijn portomonee nog te redden maar het meisje was alles kwijt!en iedereen was ook ineens weg. Iedereen balen en een kuthumeur natuurlijk. maarj je spullen ben je kwijt, die vind ej nooit meer terug. Door dat soort dingen had ik ook minder zin om uit te gaan.Toch zijn we op een zaterdag nog een keer uit gegaan.. en de weg terug was het zo rustig, er was niemand die ons die avond had lastig gevallen! Terwijl het zaterdag was, heel raar.

We zijn naar een safari park gegaan. wat echt cool was omdat we de coolste fotos hebben gemaakt met een aapje en een slang. Ook hebben we nog op een olifant gereden.
Toen we klaar waren moesten we onze chaffeur bellen. Bij het safaripark hadden ze een service dat hun die voor je bellen... best raar toen ik vroeg.. Can you call our driver? hahaha.

Na een week in kuta gezeten te hebben zijn we naar het eiland Gilli Trawagnang gegaan met de fast boat. Dat ging echt te keer, de golven waren niet heel groot maar we gingen goed op en neer, en een klein golfje maakte de boot al n beetje kantelen. \Het was leuk.
Het eiland is echt paradise! Blauw water...wit strand..cocktailtje erbij... perfect! Ik en het canadese meisje dat samen met ons reisde, gingen nog proberen te surfen. Ik dacht; de 2e week in Sydney heb ik mn surflessen gehad en daarna nooit meer iets meegedaan. Ik moest het gewoon nog even proberen voor ik naar huis ging. Ik een surfboard huren,, naa ik gaf et snel op. Het was te ondiep als je zou vallen val je keihard op rotsen. Beetje jammer weer... Verder hebben we daar echt gewoon genoten! Lekker eten, zonsondergang gezien. Het eiland heeft n speciaal stukje waar het goed is om de zonsondergang te zien, er was een barretje en allemaal tafeltjes etc. De zonsondergang was mooi, nadat dat afgelopen was werd een vuurtje aangestoken en 2 vuurballen. Lekker muziek aan en n jongen ging los op de muziek met zn 2 vuurballen! it was just perfect!zou vet om te zien hoe hij daar stond te dansen, de zon die net onder was.. en de muziek maakte het compleet...
op de weg ernaar toe hadden we een paard met wagen genomen (dat is het enigste vervoer daar) want het is best een stukje ver weg van al het andere. Op de terug weg besloten we te lopen, het was toch best zielig voor dat arme paardje!


Na 3nachten op het eiland gingen Nicole en ik terug naar Kuta, daar nog even geshopt en onze laatste maaltijd gegeten. En de volgende dag was onze vlucht. Alles ging goed tot aan Londen. Moeten we nog 1 uurtje... missen we de laatste vlucht! aaaaaaaaaaaaaaaaaaah waaaaaaaaaaaaat? we werden standby gezet voor de volgende vluchten.. na 2 vluchten hadden we geluk en konden we mee!

de dag was wat anders gelopen dan gepland maar savonds hadden me ouders een BBQ georganiseerd waar ik iedereen weer zag na 7 lange maanden.

Inmiddels ben ik helaas alweer n beetje gewend aan het leventje hier. Al bezig met werk zoeken, maar ik weet niet waar ik zoeken moet. en ja..... back in real life!

bEDANKT VOOR DE LIEVE REACTIES DE AFGELOPEN MAANDEN XX

  • 03 Juli 2011 - 18:23

    Mary:

    Hey hey globestrotster,
    Leuk om je laatste reisverslag even te lezen op een verveelde zondagavond. Gisterenavond visite gehad laat geworden en vanmiddag visite gehad, was een beetje veel van het goede. Morgen weer met Wim naar zkhs voor div.controles enz enz en jij nog even snuffelen naar een nieuwe job, succes meis! groetjes Mary xx

  • 12 Juli 2011 - 18:59

    Je Vriendje ;-):

    ben blij dat je weer heelhuids thuis bent leiverd! voel me zo goed in vergelijking met de afgelopen 7 maanden!
    volgende keer gaan we samen hoor ;-)

    dikke kus en liefs.

  • 24 September 2013 - 17:39

    Iris:

    Hee! ja tuurijk I remember ;) Wat leuk dat je in Singapore bent in Januari :) Rondom het vliegveld is niet zo heel veel, je moet echt wel richting de stad gaan om iets te kunnen zien. Te voet is er echt niets te beleven rond het vliegveld.

    Op het vliegveld kun je met de MRT naar de stad, dan kost het iets van 5 dollar heen en weer (3 euro) en met de taxi is het heen en weer 50 dollar (30 euro).

    Qua hotel als je goedkoop wil zitten in een hostel, kan je het beste naar Chinatown gaan, dat is vlakbij het centrum en daar zijn goedkope hostels.

    Verder hangt het er heel erg vanaf wat je wil doen!

    Natuur: Botanic Gardens, Garden by the Bay.
    Beesten: Singapore Zoo, Night Safari (dat vind ik altijd leuk, een soort dierentuin maar dan 's nachts in het donker)
    Waterbeesten: SEA Aquarium (en daar is een leuk waterpark bij met glijbanen enzo).
    Strand: Sentosa Island en dan naar Palawan Beach (wat rustiger) of Siloso beach (wat meer clubs)
    Winkelen: Orchard Road (kilometers lange winkelstraat)
    Andere leuke malls: Vivo city in Harbourfront, en Plaza Singapura (oudste mall van Singapore)
    Cultureel: Chinatown, Little India en Arab street, drie wijken gericht op de Chinese, Indiase en Arabische cultuur. Tempels en winkeltjes.
    Pretpark: Universal Studios
    Sushi eten: Sushi Tei, Izakaia
    Uitgaan: Clarke Quay, Boat Quay (allebei bij de rivier) Daar kun je ook een River Cruise doen.
    Toeristisch doen: Singapore Flyer (groot reuzenrad) of op het dak gaan van de Marina Bay Sands (hoog hotel, met een zwembad op het dak maar die mag je alleen zien als je in het hotel overnacht wat heel duur is!)
    Ander uitzicht: 1 Altitude Bar, in het Business District (echt een aanrader, 64 verdiepingen hoog en het mooiste uitzicht van Singapore!)
    Eten: Kaya Toast (Brood met kokos spul erop), Laksa (noodles met vissaus), Lau Pa Sat (daar kun je heerlijke sateh eten)
    Singaporezen ontmoeten en iets nuttigs doen: www.sgcares.org. Kun je je opgeven voor een dagje werk bijvoorbeeld met kinderen of oudjes.
    Singaporees vermaak: Karaoke (K-studio), dan kun je een kamertje huren met je eigen karaoke apparaat.. super leuk! En er zijn ook allemaal game cafees, waar je bordspellen of videospellen kunt doen.
    Pannekoeken: Stricktly Pancakes op Princep Street, ook een echte aanrader ;)

    Hoe gaat het met joU? Werk je nog bij Tata? En Marga ook?

    xx Iris

  • 25 September 2013 - 08:44

    Melissa MCm:


    Hey hey genoeg te doen dus. We hebben in totaal 4 dagen om daar rond te kijken. Hoever is het rijden vanaf het vliegveld naar het centrum ?
    Wat betreft dat hotel Marina Bay Sands, lijkt me zo vet maar is zo duur .Weet jij of het mogelijk is om alleen een ticket te kopen voor het zwembad ?
    Shoppen schijnt daar goedkoop te zijn he? Dat word een nieuwe gardorobe aanschaffen in Singapore dan !
    Hier kan ik wel wat mee thanks.

    Nee ben helaas weg bij Tata! Wegens bezuinigingen, Marga moest ook weg na 12 jaar,. En sandra werkt nog in de controlroom... Ben jij nou weer terug in Nederland? En wat ga je nu doen :D

  • 02 Oktober 2013 - 11:21

    Iris:

    Ja klopt, ik krijg alleen mail als je iets op mijn pagina zet. Dan is dit dus handiger idd ;)

    Vanaf het vliegveld naar het centrum is het ongeveer 20 kilometer, 30 minuten rijden.
    Het is helaas niet mogelijk om in het zwembad te komen zonder dat je in het hotel logeert :( Ik ben er ook nog nooit geweest! (Wel op het dak geweest, maar dat is saai. Kun je beter naar 1 Altitude gaan, daar kan je tenminste chill wat drinken enzo).

    of shoppen goedkoop is hangt er ook heel erg vanaf hoor! Als je naar Orchard Road gaat shop je vooral in de shopping malls, met winkels van Calvin Klein enz! Maar je kan bijvoorbeeld ook shoppen in Mustafa shopping centre, en daar heb je weer wat goedkopere dingen, net als in Chinatown. Wat ook echt een leuke winkel is voor meidenkleding is Forever 21, een beetje h&m prijs, best goedkoop dus. :) (Met omrekenen naar euro: delen door tien, en dan keer zes. 10 dollar is 6 euro).

    Nou, wat klote dat Marga daar weg moest.. niet normaal!!
    Ik ben weer in Nederland ja (nu toevallig een weekje in Singapore :D), ik studeer politicologie en psychologie in Leiden. :)

    Ben je nou verhuisd naar IJmuiden? Die nieuwbouw was een optie toch?


  • 14 Oktober 2013 - 00:15

    Iris:

    Hee, sorry voor het late antwoord :)

    Chinatown en Mustafa ligt allemaal in de buurt van hetzelfde centrum dat 30 min rijden is vanaf het vliegveld ja :)

    Mijn vriend woont inderdaad nog in Singapore. Daarom kon ik er 'makkelijk' even heen.
    Wel jammer van die nieuwbouw maar eigenlijk zijn oude huizen stiekem veel mooier ;)

    Ik woon in Haarlem, samen met m'n vriend. Nou ja, samen... hij komt er in februari bij. :D

    Heel veel plezier in Singapore en de reis daarna natuurlijk! :D

  • 18 Oktober 2013 - 10:51

    Iris:

    Lastig, slaapplekken, ik sliep natuurlijk altijd in mijn eigen huis. :D Dus daar kan ik helaas niet zo goed antwoord op geven. Ja, ik weet dat in Chinatown goedkope hostels zijn, en dat is redelijk dichtbij het centrum! Echt 1 km.

    Enjoy! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Velserbroek

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 41921

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: