Aangekomen in Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Aangekomen in Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Melbourne

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Februari 2011 | Australië, Sydney

Hallo iedereen! Hoe is het daar in nederland?? Koud ?
Nou hier was het ook even net als in Nederland! Koud en regen, brrr.

Vanaf maandag zijn we begonnen met reizen richting melbourne. Onze eerste stop was na 6uur rijden in Batemans bay. Daar kwamen we om 9uur savonds aan en werden we opgepikt door de eigenaar van het hostel waar we in sliepen. Het hostel stond op een camping en het was heel klein en alles was op een verdieping. Dus als je je slaapkamer uitliep kwam je in de living room en de keuken uit. En als je naar buiten ging kwam je op de camping terecht. Echt wel heel relaxt. En er was een zwembad, wat wel heerlijk was want daar was het nog heet. Echt 43 graden en een wind die nog heter was leek wel. Het hostel was dus heel relaxt, de eerste avond sliepen we in een 6persoon kamer met nog 2 australiese meisjes, die vertrokken die ochtend al. En toen hebben we 2 nachten de kamer voor ons alleen gehad.
Eigenlijk was het plan 2nachten te blijven in Batemans Bay, maar de bus reed die avond niet naar onze volgende bestemming in Lakes Entrance omdat er een bosbrand was langs de weg. Dus moesten we nog een nacht blijven. Gelukkig konden we daarna wel gewoon verder.
In Lakes Entrance kwamen we om 3uur snachts aan. Ze hadden de sluitel onder de mat gelegt voor ons (en nog 2 duitsers die ook gelijk met ons aankwamen). We hadden bijna de uitstap gemist omdat we allebij lagen te slapen! Ik werd wakker toen de bus alweer verder ging rijden. Ik snel naar voren rennen, Nicole wakker gemaakt haha. Vieuw.
Het hostel in Lakes Entrance was ook anders dan andere hostels, dat was meeer een bungalow park. Gewoon een huisje met 3 kamers, douche en wc. We sliepen in een 4persoon kamer waar we de eerste nacht weer alleen sliepen en de 2e nacht twee andere meisjes waar we niks van hebben gemerkt. Want die waren ook weer vroeg weg! In Lakes Entrance heeft het alleen maar geregent en was het zelfs een beetje koud. De eerst dag zijn we naar de "winkelstraat" geweest, beetje kijken wat er te doen was..(niet veel). De 2e dag zijn we naar een waterpark met spa en sauna geweest, omdat het ook weer de hele dag regende. Savonds moesten we onszelf vermaken tot 3uur snachts want dan zou de bus ons weer opkomen halen. Gelukkig werkte er een heel erg aardige man die ons wel even wilde helpen. De eigenaren van het hostel waren naar het ziekenhuis, waardoor hij de living room later dan half 11 open kon houden. En wij de film af konden kijken, en daarna konden we in zijn huisje een film kijken op zijn laptop.Die australiers zijn echt wel aardig!;P En toen moesten we onze spullen pakken en wachten op de bus die gelukkig op tijd kwam!.

Die ochtend kwamen we aan in Melbourne, waar het ook nog koud was! En heel weinig geslapen, dus extra koud. Aangekomen in het hostel, hebben we 3uur gewacht aangezien we sochtends aankwamen en ze dan eerst alles moeten schoonmaken en we daar op moesten wachten! Maar toen ik om 1uur de kamer in kon ben ik gelijk gaan slapen! Toen ik savonds om 6uur wakker werd, voelde ik me beetje ziek. Pijn in mn oor, en hoofdpijn, keelpijn enz. Dus om 10uur weer naar bed om vervolgens vandaag om 2uur uit bed te komen. En ik voel me al ietsje beter haha.
Dit hostel is wel weer gewoon een echt hostel. Heel groot en druk... en ... een bepaalde stijl.. heel realxte sfeer. En nu slapen we ineens weer met 8 meiden in de kamer! Tering zooi in de kamer. Back in the City, Back in de drukte! Wel heel gezellig.

• 07 Februari 2011 - 07:12

Liset:

hay hay schat!!!

nou het word wel wat warmer maar het is nog steeds koud koude wind en een heele harde wind;)
    zag het gister op het nieuws van de bosbranden bij perth

kijk je uit!!! hoop dat het weg is als je er bent nou....... dat zal wel;)
    wat ga je vandaag doen???
    dikke kus

• 07 Februari 2011 - 12:18

Je Schatje:

nou, nou, nou... wat een verhalen weer lieverd.
    vervelen hoef je je iig niet! haha...
    je bent nu weer ff lekker tot rust gekomen, alleen een beetje jammer dat je je niet zo lekker voelt. maar dat komt ook wel weer goed!
    geniet deze week nog ff lekker van het leuke melbourne en dan kan je volgende week weer op doorreis naar perth.
    misschien kan je wel een baantje bij de brandweer nemen! die hebben werk zat iig. fruit hoeft niet meer geplukt te worden want dat hangt nu geroosterd aan de boompjes. haha....
    nog maar een maandje schatje! :-) ik kan echt niet wachten!!!! alles is nu iig rond. alleen nog wat persoonlijke voorbereidingen en dan ben ik er helemaal klaar voor om naar je toe te komen!
    dikke kus en heel erg veel liefs!

• 07 Februari 2011 - 12:44

Mama:

Oh meissie, wat maak je toch veel mee!
    Lijkt me echt een avontuur om op deze manier te reizen.
    En leuk hoe jullie dan weer opgevangen worden die al die aardige mensen.
    Geen wonder dat je je niet zo lekker voelde; van die bloedhitte ineens naar nattigheid en kou!!!
    Dát was je natuurlijk niet meer gewend. Hopelijk is het nu weer wat warmer.
    Hou jij maar goed je spulletjes bij elkaar lievie, hoef jij iig niet te zoeken in die zooi!
    Nou, en Remco heeft helemaal gelijk wat werk betreft, haha...ik hoop wel dat die branden geblust zijn als jij aankomt!
    Kijk nog even goed rond daar en goede reis alvast naar Perth!

Heel veel liefs en dikke kussen van onsXXX

• 07 Februari 2011 - 15:36

Mary:

Ha die Melis,
    Ja, weer je hele verslag gelezen hoor, je maakt wat mee zo he!
    De tijd vliegt om zo en wat een leuk vooruitzicht dat "jouw"sweethart er gauw aan zit te komen!!
    Of lopen er ook nog een paar knappe leuke vlotte australiers daar in het rond?? haha je mag er alleen maar naar kijken hoor maar........ aankomen niet!!
    Momenteel stormt het erg en ik hoorde vanmiddag in een winkel dat er weer sneeuw aan zit te komen??? Ik hoop het niet maar het zou zomaar kunnen. We hebben nu zo onderhand wel weer zin in het voorjaar, de bolletjes komen al uit.
    Geniet verder en we kijken weer uit naar je volgende verslag (echt leuk om te lezen hoor).
    Liefs en groetjes
    Wim en Mary xx

• 07 Februari 2011 - 19:36

Opa Jooren :

Nou ,Melissa ,je zit nu toch ,na wat tegenslag onderweg weer in Melbourne ,ook ;n mooie stad zeker .>N beetje koud gehad ,wij hebben hier niet anders ,hoewel het nu wat beter wordt binnenkort ,en ik weer met m'n scootmobieltje naar buiten kan .En dan komt binnenkort Remco ,,,
    dat zal wel 'n klap geven ,denk ik . ik wens je nog 'n erg fijne tijd daar ,en de hartelijke groeten van je ouwe opa Jooren !!!!!

• 08 Februari 2011 - 10:15

Ans:

Hoi Melis,

Altijd weer leuk om je verslag te lezen.
    Dat die Aussies aardig zijn komt me bekend voor. Op mijn werk komen er ook velen en altijd even aardig.
    Nu even genieten in Melbourne en dan op naar Perth om daarna lekker naar Nw. Zealand te gaan met Remco.
    Wat een weerzien zal dat zijn!!!!!
    Vandaag is het hier heerlijk weer. De wind is weg en de zon schijnt. Het voorjaar is in zicht!!.
    Nou, tot de volgende keer.

groetjes, Jurgen en Ans

• 08 Februari 2011 - 17:36

Oma:

ha die Melissa.Wat een reis.Wel ver moeiend,maar jullie zijn nog jong.

Hoe is het in Melbourne? Mooi ? Wij vonden van wel,maar dat is al 47 jaar geleden.

Jammer dat het weer wat minder is.Gaat het goed met de taal.? Je moet wel he..

Hier alles redelijk. Opa moet morgen naar de dokter,Afwachten.

Veel liefs Oma.

Wat een beleving allemaal. Wel vermoeiend,maar jullie zijn nog jong.

• 09 Februari 2011 - 20:15

Opa Meijer:

Melissa (onze wereld toeriste )
    Wij volgen je reisverslag met grote belangstelling.Binnen kort reis je af naar West_australie,
    De geboorte streek van je vader.
    Wij vinden het geweldig dat je,je aanpast aan het leven in Australie.
    een hele belevenis,ook al zal je het wel eens moeilijk hebben.
    Maar na regen komt zonnenschijn.Vandaag in het ziekenhuis geweest ,de dokter was erg tevreden.
    Dus gaan we de goede kant op.
    Groetjes en nog veel plezier Opa meijer.