Laatste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Sydney

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

28 Januari 2011 | Australië, Sydney

De laatste paar dagen in Sydney zijn aangekomen! Nog een paar dagen, tot maandag, voor we uit ons appartement moeten, onze sluitel vroeg in de ochtend bij het kantoor af moeten leveren en vertrekken met de hop on hop off bus richting Melbourne. Zo'n bus houd in dat je ergens uit kunt stappen op een plaats waar het je leuk lijkt om even te blijven en een andere dag daar weer op kunt stappen op de bus. We weten nog niet precies waar we uit gaan stappen, er zijn een aantal plaatsen aangewezen voor ons wat de moeite waard is. Maar aangezien ik al de 15e vroeg vlieg richting Perth heb ik niet zo heel veel tijd dus dat moeten we even goed uitzoeken.

Woensdag was het Australien Day. Dat houd in (Remco heeft dat naar me gesmst dus zal het even overtypen)...het is een dag dat ze vieren dat de eerste engelsen aan wal kwamen en daar met schepen handel konden drijven waardoor Australie geworden is wat het nu is.
Oke heel leuk allemaal.. dat betekent dus gewoon feest!
Het plan was woensdag middag rond uurtje of 2 naar een club te gaan met zn allen waar er een gratis BBQ was, en goedkopere drankjes.
Dat werd het dus niet! 2uur was de helft net wakker en nog niet klaar. Dus iedereen was maar wat aan het drinken, chillen en zweten, want het was te heet!
Uiteindelijk rond 8 uur vertrokken naar de stad. Waar we bij de club belandde en het heel rustig was en veel ouderen... dus wij dachten.. laten we maar naar onze oude vertrouwde club Scruffy Murphy gaan haha. We hadden al een stuk gelopen voor we daar aan kwamen, en voor scuffy murphy moesten we nog een stuk lopen, dus hebben we een taxi genomen. Vanaf de taxi hebben we wat vuurwerk gezien. Aangekomen bij skuffy murphy was een kareoke avond met travestieten! en we vierde de verjaardag van een jongen die was 21 geworden! Hij ging het podium op, zingen en helemaal uit zn dak! De rest van de avond was het heel gezellig en iedereen ging uit zn dak, Nicole en ik zijn op de foto gegaan met de klok toen het best nog vroeg was en iedereen al kacheltje lam was. Het is zo raar.. Hierga je uit of ben je dronken, waar je in Nederland pas begint met douchen enz. haha.

Dinsdag zijn we naar het Wildlife park en het aquarium gegaan.
Voor het eerst koala's gezien, en k ben helemaal verliefd!
Verderop was er een krokodil, die echt udge was.
Ik ga de fotos proberen te uploaden , maar ik kan niks beloven!
Daarna zijn we naar het Aquarium gegaan. Ik was best wel moe en het interesseerde me niet zo, omdat we die beesten ook al hadden gezien in het andere Aquarium.

Vanavond hebben we nog een ding te doen, en dat is op de tower gaan.
Je hebt zoiets ook in Nederland, weet de naam alleen even niet, maar je ziet vanaf daar heel Sydney. We doen het met zonsondergang zodat we hopelijk mooie fotos kunnen maken!
Je kan ook op de bekende Harbour Bridge klimmen en heel Sydney zien, maar dan betaal je iets van 160 - 210 doller, echt belachelijk, je moet gewoon zelf klimmen haha.

En dan is zondag onze laatste dag en maandag richting Melbourne.

Nou ik ga even wat fotos proberen te uploaden, hier of anders op mn hyves of facebook!

• 28 Januari 2011 - 08:50

Liset:

hayyy chickk nou zo te zien vermaken jullie je wel
    kwam rem tegen bij de supermarkt van de week en die had hele verhalen......

ik zeg meisie denk je om jezelf!!! en als er iets is
    moet je me maar even een heele lange mail sturen
    (als je tijd hebt:P:P:P)

ben blij dat je met de hop on hop off gaat leuk!!!!!!!!!
    nou meis ik maak het niet te lang verder ga je krabbel even lezen

hele dikke kus van ons!!!!!!!!!!!!!

• 28 Januari 2011 - 17:58

Mary:

Haaai Melis,
    Zo weer eens even je wederwaardigheden gelezen, spannend allemaal hoor. Raar zo'n leventje he met andere tijden (stappen, lang uitslapen e.d.) Zal wel weer wennen zijn als je straks weer terug bent, moet je helemaal afkikken!!
    Mooie foto's, erg leuk om te zien en zo met je mee te reizen.
    Momenteel is het hier ijzig koud met een zonnetje, dus heerlijk om buiten te vertoeven.
    Lekker wandelen en fietsen.
    Op naar Melbourne nu, geniet hier ook van en maak weer mooie foto's!
    Liefs van ons,
    Mary xx

• 29 Januari 2011 - 10:03

Remco:

nou, dat klinkt allemaal wel leuk schat! ben blij dat je je deze week weer volop vermaakt hebt. maar wel goed dat je na t weekend weer is naar een andere plek toe gaat. je zou tenslotte gaan backpacken en dat is het tot nu toe nog niet echt geweest haha... wel heb je op een aangename manier kennis kunnen maken en kunnen wennen aan het land.
    nu lekker on & off hoppen de komende dagen en lekker genieten van alles wat je ziet onderweg. daarna lekker een maandje perth (waar de werk gelegenheid hopelijk wat beter is) en daarna zit je al in nieuw zeeland! ( en ik ook! haha....(heb er zin in!!!))

geniet nog ff lekker van je afscheidsfeestje daar in t appartement en in de scruffy murphy (waarschijnlijk), dan zondag lekker je kater laten uitslapen en dan maandag vol energie je op een totaal nieuw avontuur storten!

enjoy!
    dikke kus, iemand die jou heeeel erg mist :-)

• 29 Januari 2011 - 21:33

Monique En Walter:

wat een leuke en mooie foto's en wat heb jij het leuk zeg!!!
    En nu op naar het volgende en weer heel veel succes en plezier, geniet ervan !!
    veel liefs vanuit een koud Monster!!!!!! dikke kusxxx

• 03 Februari 2011 - 16:41

Ans:

Hoi Melis,

Wat maak je veel mee. geweldig hoor!!!!
    Leuke foto's. Prachtig om Koala's en kangoroes in het echie te zien.
    Nu zit je al weer in Melbourne. Hopelijk maak je niet veel mee van de windhoos.
    Dat je je vermaakt staat buiten kijf. Geniet er maar goed van.
    Een leuke tijd in Melbourne en dan op naar Perth.

groetjes, Jurgen en Ans