Oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Oostkust

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

09 Mei 2011 | Australië, Sydney

hallo iedereen. hier ben ik weer, met een reisverslagje vanuit australie, de plaats Agnes water, ook wel 1770 genoemd. Een heel klein dorpje waar niet veel te doen is. Daarover straks meer. Ik ben alweer bijna een maandje in Australie en dus al bijna een maandje de oostkust af aan het reizen.
Vanaf NZ vloog k naar Brisbane, waar ik voor 3 dagen een hostel had geboekt in het YHA. Super goed hostel, maar en beetje duur. Ik heb daar mijn plannen gemaakt,en de dingen die ik nodig had geboekt. Brisbane een beetje ontdekt. Het is en stad met veeel hoge gebouwen en aardig druk en best groot. Er is niet veeel te doen. Ik heb ook niet zovel daar gedaan want ik was daar allen omdat mn vlucht daarheen ging en mn plan te maken. Dus eerst besloot ik even naar beneden te zakken richting Byron Bay. Super relaxt stadje. Ze zeggen dat de hippies er vroeger woonde maar allemaal zijn vertrokken naar een plaatsje inlands genoemd Nimbin (schijnt klein amsterdam te zijn met drugs etc). Maar ik vond dat er nog n sterke aanwezigheid was van d hippies. Overal waar je liep was er wel iemand muziek aan het maken op straat. en veel backpackers. Een heel relaxte sfeer. En ook de plek om te surfen. Ik heb na mijn surflessen geen surfboard meer aangeraakt maar voor k terug keer naar NL zal ik het nog een keer gaan proberen. In Byron Bay hadden we een heel leuk groepje in het hostel. We zijn naar het oosterlijkste puntje van Australie gelopen en genoten van het uitzicht. Helaas ging serieus iedereen van de groep allemaal dezelfde 2dagen weg. Zat ik daar.... in mn upp te wachten tot ik de bus kon pakken naar mn volgende stekkie... Surfers Paradise!
Ik dacht een super hostel uitgekozen te hebben, was ook zo. maar de locatie was niks. het was 40min lopen van het centrum zelf! Waar ik zat was alleen strand en de rest zat alles 40min verderop. Ik heb daar 2 vrienden uit Byron Bay ontmoet waarmee ik ben gaan stappen en betje de stad heb verkend.Na 4nachten vertrok ik weer naar Brisbane voor 2nachtjes. Daar nog even gezien wat ik wilde zien, zoals de South Bank. Dat ligt aan de Brisbane river, die pas geleden was overstroomt. ALles zag er normaal uit, er stonde wel wat plekken afgesloten met hekken omdat dat nog gerenoveerd moest worden enzo.
Na Brisbane ben ik naar Noosa gegaan. waar k ook dacht een goed hostel gevonden te hebben, op google maps leek dit het dichtse bij het water. (Was ook zo, mar het was niet het strand! Dat was weer 30min lopen.De shuttle bus was dus wel handig die elk uur ging waarmee ze je naar het centrum brachten. Het hostel verder was ook super, er zat een bar/restaurant bij, waarbij je elke ochtend gratis ontbijt kn krijgen. Normaal is dat geroosterd brood met jam of pindakaas. Nu was het sandwich met ei en bacon enzo. Echt super goed. En op maandag als de bar gesloten was kreeg je een uur gratis internet! Ikheb daar een paar mensen leren kennen die ik vervolgens ook n Rainbow beach (mijn volgende bestemming) tegen kwam.Ik ben naar Frasier Island geweest. Iets waar ik me heel erg op verheugde om de mooie verhalen en fotos die ik heb gezien. We hadden een groep met 3 4wheel drive cars. Jekon zelf rijden. en het was echt touren! Lekker op het strand rijden, een ochtend hadden we slecht weer met regen enzo waardoor we dus steeds door plassen heen reden. Jemoet de fotos zien! Ik zal snel wat uploaden.Verder is het eiland echt heel groot. Ik dacht dat ik veel meer zou zien, maar jhe bent meer aan het rijden ergens heen omdat het zo groot is. We sliepen per 2tal in tenten, het enigste wat je kreeg was een super dun nachtje en je eigen slaapzak. Het lag dus echt super hard. Nee luxe was het niet. Hadden de buurman en vrouw ook nog is een heel grote gevaarlijke spin in hun tent, echt om te gillen. Hij was zo groot en snel, een aussie spider. gewoon in de tent naast die van ons!!! Ik was blij dat ik na dat leuke avontuur weer lekker en zacht bedje had met een kussen! Hmmmm...
Daarna vertrok bijna iedereen die we daar hebben ontmoet of al eerder en ook naar Frasier was gegaan naar Agnes Water/1770. Ik wilde eigenlijk een tussenstop maken in Hervey bay. Maar er werd me door 3 mensen van de travel bureau echt duidelijk verteld, dat ik daar niet heen moet gan omdat er echt niks te doen is, en in agness water veel meer te doen was. Dus oke.... ik mn busroute geweizigd en met de menigte naar agness vertrokken. Eeen busreis van 6uur lang. Inmiddels ben ik al wat meer Nederlanders tegengekomen dan in het begin. Woensdag ga ik de Castaway tour doen. Dat is een vliegtour naar een onbewoond eiland. Dat eiland is van een man en hij doet het voor bijna gratis, omdat ie het zo leuk vind om de backpackers dat te laten zien. Ik blijf daar 2nachtjes en pak Vrijdag avond de bus naar Airlie beach. Daar kom ik zaterdag ochtend aan en Zondag vertrek ik naar de Whitsundays! Om daar vervolgend Maandag mijn 20e verjaardag te vieren. Vond het wel een mooi verjaardagskadootje voor mezelf;) Daar blijf ik 3dagen, dan blijf ik nog een nachtje in Airlie beach slapen om vervolgens omhoog te reizen naar Cairns, waar ik ga proberen werk te vinden in een hostel en ga besluiten of ik wegga na 3weken of besluit nog langer te blijven.
Dus een hoop leuke dingen in het vooruitzicht. Ik heb momenteel hel slecht bereik. Ik zal binnekort wat fotos proberen up te laden. Maar hier is het al vol, dus dat word dan op Facebook of hyves!!
See Ya!! xx

  • 09 Mei 2011 - 11:10

    Remco:

    jeetje schat, wat ben ik jalours als ik dat allemaal zo lees. (en foto's zie van anderen die daar zijn geweest)
    ik ben iig blij dat je t inmiddels wel weer wat meer naar t zin hebt en dat je nog een hoop leuke dingen heb om naar uit te kijken!
    geniet er volop van zou ik zeggen. want voor je t weet sta je weer met beide benen op nederlandse bodem.
    ik ga weer ff verder met jou verschrikkelijk missen ;-)
    dikke kus en heeeeeeel veel liefs voor m'n kanjer!
    love u!

  • 09 Mei 2011 - 22:35

    Mama:

    Ooooooh, wat een enthousiasme lees ik hier weer.
    Je "dipje" lijkt weer helemaal plaats gemaakt te hebben voor "volop genieten"! Nog geen tijd om naar huis te komen...nog véél te veel mooie plannen! En gelukkig maar, hoewel het eind in zicht komt...!!!! Ik kan niet wachten!
    Hopelijk heb je gezellige mensen om je heen die samen met jou je 20ste verjaardag kunnen vieren. Want wij even geen tijd en kunnen helaas niet langs komen. Sorry hoor! En dan nog...zouden we komen, je vliegt van hot naar her, we zouden niet weten waar we je zoeken moeten.hahaha...
    Maar ik denk dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken. En je kado is al geregeld...door jezelf dus. hihi!. Verwen jezelf maar hoor, lieverd!
    Het is weer een geweldig verhaal, we verheugen ons er elke keer weer op!
    Jammer dat we de foto's hier niet kunnen bewonderen, moeten we Remco maar weer even regelen..haha!
    Lieve schat, geniet er nog maar even van dan, wij tellen hier alvast af hoor...! 47-46=45...Voor je t weet.....
    Héééél veel liefs en kusjesXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 41893

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: