Mijn ervaringen in Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Mijn ervaringen in Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Mijn ervaringen in Perth

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Maart 2011 | Australië, Sydney

Hallo mensen thuis!.
hier weer eventjes een update vanuit Australie.
Ik vertrek morgen ochtend richting Nieuw zeeland na een maand in Perth geweest te zijn. Ik kijk er heel erg naar uit omdat mijn kanjer daar op mij staat te wachten en we samen door NZ gaan reizen, nadat we elkaar 3maanden niet hebben gezien! Maar ik zal Perth best gaan missen, ik weet niet wat het is.. maar ik ben echt verliefd op deze stad, en ik weet niet waarom! Misschien is het de sfeer, het weer, de mensen, ik heb geen idee. Je kan hier wel uitgaan maar het is anders dan in Sydney, dus voor uitgaan i prefer de stad Sydney, maar voor de rest Perth en omgeving.

De tweede week heb ik een weekje in Frementle gezeten, Super hostel. Het was daar alleen super warm. We hadden wel airco maar die hielpen niet echt. en in de living room was helemaal geen airco. Ik heb me daar echt dood gezweet! Ondanks dit mankementje was het hostel wel relaxt. Een fijne en schone douche, lekker bedje, leuke mensen. Na een week ben ik weer terug naar Perth City gegaan, in het hostel The Old Swan. Daar was het wat cooler gelukkig. Daar waren allemaal nederlanders, we waren met een groep van 10-15 man. T was net LLoret. Wel super gezellig. Op zaterdag avond gingen we stappen, dat was het plan, maar eenmaal in een UNIVERSE bar konden we na een half uur alweer weg omdat het ging sluiten. Toen zijn we met een paar mensen nog even blijven zitten in de tuin(wat net een gevangenis leek met al die hekken erom heen) en daar hebben we nog een box GOON met zn alleen opgedronken. Het was niet de bedoeling maar dat schoot er aardig bij in. Met als gevolg, een wortel gevecht, een leuk toneelstukje, diepgaande gesprekken,een val en een schaafwond, en leuke herrinderingen. Na een week heb ik aan het strand gezeten op Cottesloe beach.
Daar kwam ik in een kamer terecht met 7andere jongens! De eerste ochtend werd ik wakker en liep ik naar de badkamer (die bij ons in kamer zat, wat een luxe!) en ik keek om me heen,, alleen maar jongens ik dacht O my god. Maar het was juist wel leuk! Heel relaxt.Er Zat een belg, australier, italiaan, duitser en een engelse. Daar waren ook een paar Nederlanders maar niet zoveel. Op n dag wilde ik ergens naar een stadje toe, maar ik had geen geld voor de bus of trein dus ik moest pinnen! Ik liep van de ene kant naar de andere kant van het strand tot ik ineens Frementle in de verte zag! Ik dacht ooh ik loop daar wel even heen, 2 mensen hadden al gezegt, pak maar een bus joh, das harstikke ver. Maar ik dacht dat kan ik wel! Ik heb ook de 1uurse wandeling in Sydney gedaan en dit zal echt geen 1uur zijn! Nou na 1uur lopen was ik inderdaad in Frementle, maar aan de andere kant als waar ik moest zijn. Ik kwam uit bij de Terminals waar ik als verdwaald meisje rond zat te kijken, toen er een jonge gozer naar me toekwam of ik een lift wilde. Normaal zou ik dat nooit doen, maar hij stond daar in zn werk outfit en ik had geen zin meer om nog een uur te lopen, dus stapte ik in. Waar een vriend van hem achter het stuur zat met n biertje in zn hand. Ik maar vertellen dat ik naar het treinstation moet en dat daar een vriendin op mn wacht,( dat was ook zo), en gelukkig waren het gewoon heel relaxte gasten die me veilig hebben afgezet! Ik heb toen ook nog het hostel in Frementle opgezocht waar ik al mn oude "vrienden" weer zag. En omdat die reunie zo gezellig was en ik daar bleef eten ben ik daar tot de volgende ochtend blijven hangen. Lekker met kampvuurtje op het strand naar de sterren gekeken, en een jongen die gitaar aan het spelen was met een dijk van 'n stem! Verder heb ik een beetje op het strand gehangen, al was dat niet zo fijn het grootste deel van de week omdat er een sterke wind was die je helemaal onder het zand blaasde. Savonds hebben we een keer ge-BBQ't in Kings Park, (het park van Perth, waar je een heel mooi uitzicht over de stad hebt.) En Zondag was Sunday Session, dat is een feest, dan moet je denken aan Bloemendaal/Zandvoort. Ook heel relaxt. Dat was mijn afscheidavond van Perth. Vandaag nog het een en ander regelen, tas inpakken, en dan vannacht op naar Nieuw Zeeland, exiting!!!!

  • 14 Maart 2011 - 13:22

    Mama:

    Ooooohhhh, lieverd, wat een feest, wat een avontuur, wat een belevenissen en wat een mooie, bijzondere ervaringen!!!! Wat geniet jij daar toch! En wat ontmoet jij daar veel gezellige, lieve, leuke en aardige mensen! Maar stap A.J.B. nooit meer bij aardige, vreemde mannen in de auto!!! Dit is té spannend hoor! Maar je verhaal is weer énig om te lezen, wat een enthousiasme!
    En nu op naar Remco, Nieuw Zeeland, hij is er al hoor!!! Hij staat je "straks" uitgerust op te wachten......Lieve schat, geniet daar samen met hem van deze nieuwe omgeving, belevenissen en bijzondere ervaringen. Héél erg veel plezier!!!
    Héél erg veel liefs en dikke kussen...paps, mams, Remco, Pascha en Snuffel.
    We missen je ....xxxxx

  • 14 Maart 2011 - 18:23

    Opa Jooren:

    Hoi Melissa ,als Opa van jou ben ik erg trots op je ! het is toch 'n hele belevenis voor jou ,maar je slaat je er ontzettend goed doorheen ,als ik dat allemaal zo lees .De mooiste tijd zit er nu aan te komen ,want je vriendje komt er aan ( lees ik hier in de krant ,ha ha )
    Geniet er maar van ,want de tijd gaat snel ,dat weet opa wel .
    Groetjes ook aan Remco2 van je opa Jooren >>.

  • 17 Maart 2011 - 15:10

    Oma Meijer:

    Het is weer een leuk verhaal.AAndat strand zijn wij ook dikwijls geweest.
    Zijn er nog van die hoge golven ?
    Of ga jij de zee niet in? Alleen lekker bakken.
    Ben je al lekker bruin?
    De fotos zijn mooi ,kamers op de fotos zien er nog redelijk uit.
    NZ zal wat luxer zijn ,ook door dat je niet alles in en hoeft te pakken ,denk ik.
    En een sterke man bij je < grapje> Jij bent nu een heel zelfstandige vrouw geworden ha,ha.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier samen, en voor zichtig met dat linkse rijden
    Veel liefs van ons Opa en oma .

  • 17 Maart 2011 - 15:53

    Mary:

    Ha die Melissewis,
    Wat leuk om alles weer te lezen, spannend allemaal hoor. Maarre.... zomaar in een auto met twee jongens stapppen NIET DOEN DUS!!! Is goed gegaan maarre... you never nows!!!
    Je geniet lekker zo te zien en de tijd vliegt zomaar voorbij. En nu is dan eindelijk je liefde gearriveerd geweldig toch om samen weer een stukje verder te reizen, alles te bekijken, de zon, de zee, de liefde wat wil je nog meer? De rest van de wereld is nu een zootje, dus geniet maar fijn.
    Veel plezier, gedraag je netjes (zoals je moes het je geleerd hebt) en de groeten aan Remco!
    Veel liefs Mary en Wim

  • 23 Maart 2011 - 19:31

    Ans:

    Hoi Melis,
    Wat een enig verhaal over Perth. Wat goed dat het je zo goed bevallen is, zo alleen.
    Veel contact met anderen.
    Wij vinden het super van je dat je je zo goed vermaakt en zo goed op alles af stapt.
    Intussen zijn wij weer terug uit Oostenrijk waar we veel regen en sneeuw hebben gehad.
    Het tegenovergestelde van het weer bij jou.
    Maar vanmiddag thuis lekker in de zon gezeten in de tuin.
    Jij zit nu lekker in NZ met Remco. Een prachtig land met vele bezienswaardigheden.
    Geniet er lekker van en doe de hartelijke groeten aan je liefje.

    groetjes Jurgen en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 41895

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: