Lovely Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Lovely Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Lovely Perth

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 Februari 2011 | Australië, Sydney

hallo mensen.
Mijn reis in mn eentje is begonnen! en tot nu toe bevalt het goed!
De eerste 6dagen heb ik in een hostel gezeten midden in het centrum van Perth. De eerste dag ben ik de stad gaan onderzoeken en gebeld en gezocht op internet voor werk.maar zonder resultaat. de 2e dag wilde ik naar kings park en ging ik met zoon vette gratis cat bus die in Perth rondrijd. Maar na een half uur wachten stapte ik in de verkeerde en kwam ik weer uit bij het hostel. Dat was dus mislukt. Savonds ontmoette ik een Nederlands meisje waarmee ik de hele avond heb gepraat over ditjes en datjes.De volgende dag was ik het zat met zoeken naar werk dat ik een stranddagje inlasde. Ik kwam ui op City Beach. Iemand van de receptie vertelde me dat ik daar echt heen moest. Ik kwam daar aan en ik dacht oke..... wat een rust. Moet ikhet hier de hele dag uit gaan houden. Ja dus! Want toen ik de bus wilde pakken naar een andere strandje, kwam die maar niet.Dus bleef ik maar op City Beach hangen. Het was wel heel mooi daar, en er zwommen zwarte kwallen ofzo!:O Donderdag ben ik naar een dorpje hier 30min vandaan met de bus gegaan.Genaamd Manning park.waar mn opa en oma hebben gewoond, en mn vader een oom zijn geboren.Dat was wel heel cool. Ik liep daar echt glimlachend overstraat haha. Ik kon alleen hun huis niet vinden want nr 36 was nergens te vinden. Paar mensen gevraagt en die snapte er ook helemaal niks van. Toen ben ik maar terug naar Perth gegaan en dit keer wel de goede bus naar Kings park gepakt. Heerlijk in de schaduw gezeten en mooie fotos van de vieuw van Perth City gemaakt.
Savonds leerde ik een scots meisje en een deenmarks meisje kennen. Waarmee we Vrijdag uitgingen..(dat was het plan tenminste).. maar we hadden wat probleempjes om ergens in te komen en als we dr in konden om er teblijven. maar des ondanks hebben we een onvergetelijke avond gehad en veel gelachen. Zaterdag hebben we de hele dag beetje op bed gelegen, en savonds door de stad rondgelopen en het festival bezocht.
En dan is het de hele week bloedheet geweest met zonnetje, wil je zondags naar et strand is het voor het eerst geen zon en fris! Hoe verzin je het he! Vandaag zijn we met zn 3e uitgechekt en iedereen is zn eigen weg opgegaan. Ik ben naar Frementle gegaan omdat een meisje me vertelde dat ze daar veel naar mensen zochten voor werk.Dus ik dacht laten we het hier is proberen.
Tot nu toe heb ik nog niks zien hangen. Als ik hier niks vind ga ik over 5 dagen weer terug naar Perth City.

Dat was het wel zoon beetje. Ik ga weer even de stad in want ik ben nog wat boodschapkes vergeten!!:P

  • 21 Februari 2011 - 13:23

    De Meijertjes:

    Hoi Melissa,
    Via je verhalen kunnen we goed volgen wat je allemaal doet en beleeft in Australie,
    Leuk dat je nu in de geboorteplaats van je vader en Rob bent,misschien is het huis
    waarin ze gewoond hebben wel afgebroken
    Veel succes met het vinden van werk, je geld zal met al dat reizen en feesten wel hard gaan
    Wij gaan ook even de zon opzoeken in Spanje.
    Veel plezier nog en de groetjes uit de Velserbroek

  • 21 Februari 2011 - 17:50

    Je Schatje:

    ben blij dat het je zo goed bevalt nu je alleen op reis bent. misschien ook wel ff goed he ;-)
    ik hoop dat de werkgelegenheid in fremetle wat beter is ( daar is je oom geboren volgens mij. als ik me goed heb laten informeren)
    ik ga weer even verder met wat voorbereiden want over minder dan 3 weken zit ik ook daar aan de andere kant van de wereld.
    hoor je snel weer moppie :-)

    dikke kus & liefs.

  • 23 Februari 2011 - 10:30

    Opa Jooren :

    Hoi Melissa ,dus je hebt 'het huis '" dus niet meer gevonden ,misschien bestaat het niet meer ,na zoveel jaren ,50 jaar is wel erg lang .en het zoeken naar werk wil òòk niet erg vlotten .
    Maar als ik zo lees vermaak je je wel .het begint nu op te schieten dat je jouw Remco weer ziet ,want dat wordt wel 'ns tijd ,Ik hoop dat je in Nw Zeeland niet te veel last hebt van die aardbeving dat zijn allemaal nare dingen ,die je beter niet kunt meemaken...Ik wens je nog veel plezier in dat verre land ,en veel groeten van je opa Jooren !!!

  • 23 Februari 2011 - 14:19

    Mary:

    Haaaai Melissewis,
    Nou nou je zet de blommen lekker buiten en vermaakt je prima daar, zo te lezen. Jammer dat je het geboortehuis van je paps en Rob niet hebt kunnen vinden, toch wel foto's gemaakt van de plaats waar het stond? Wel leuk voor ze toch?
    Hier beginnen er een paar sneeuwvlokjes rond te dwarrelen, ik hoop niet dat het doorzet want we zijn er nu wel een beetje zat van. Wij willen OOK zon!!!
    Ik ben erg benieuwd of je nu een baantje kunt vinden, zou wel lekker zijn ter overbrugging van de 3 weken die je nog moet wachten voordat jouw schetemeteet komt!! haha
    Fijn vooruitzicht en dan lekker samen genieten.
    Melis veel succes, groetjes hier uit een ijskoud Heerhugowaard en tot de volgende sessie.
    Kus Mary, Aai over je bolletje van Wim

  • 25 Februari 2011 - 19:10

    Oma:

    Ha Melissa je maakt heel wat mee in kings park zijn wij ook geweest Zijn er nog van die grote vogels ? oma werd daar haren uit haar hoofd ge pikt . Heel eng.Nu Oma is ook een paar dagen
    wezen logen in het ziekenhuis.Heel erg ziek Wondkoors,gun je niemend.
    Gelukkig ben ik nu weer thuis, nu wat aansterken.
    Jammer dat je ons huis niet meer kon vinden.
    Wel mooie foto,s
    Veel liefs van ons .
    Oma.

  • 01 Maart 2011 - 09:53

    Femke:

    Hey schoonheid!
    Ik reis stiekum een beetje mee met je verhalen, vind t cool te lezen dat je je zo vermaakt, nog geen werk alleen? Weet dat ze in de mijnen (buiten Perth) vaak opzoek zijn naar schoonmaaksters, vriendin van me heeft daar gewerkt ze vertelde me dat je dan 10 dagen werkt (10 of 12 uur p.d.) en dan 4 dagen vrij bent, ze verdiende daar echt onwijs goed mee,(dacht voor 10 dagen werken zon 2000,- dollar) Ook verblijf je tijdens het werk in de arbeiders woningen en heb je dus weinig woonlasten.... misschien de moeite waard om ff te checken? tis hard werken maar wel veel centen verdienen in relatief korte tijd, als je dat 1,1/2 maand kunt doen heb je weer lekker geld om verder te reizen!! Veel plezier komende tijd! xxx Femke

  • 09 Maart 2011 - 13:52

    Ans:

    Hoi Melis,
    Hoe is daar in Perth? Laatste nieuws van je moeder is dat je nog geen werk hebt kunnen vinden.
    Het is toch moeilijker dan iedereen dacht.
    Afijn, nog even en je gaat lekker naar Nw-Zealand. Niet slecht.
    Met Remco, nog beter!!!!!
    Lekker rond toeren en genieten van de mooie dingen die het land biedt.
    Wij gaan er ook even tussenuit, naar Oostenrijk. Het is daar nu ook erg mooi weer, hopelijk
    blijft het zo.
    Geniet er nog lekker van.

    groetjes, Jurgen en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 41900

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: