A dream come true. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu A dream come true. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

A dream come true.

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

06 December 2010 | Australië, Sydney

Hallo iedereen! Ik ben inmiddels alweer 4 hele dagen in het oh zo mooie australie. Als ik hier over straat loop en om me heen kijk, denk ik..ja dit is het. Het is echt zo mooi als op alle plaatjes op internet.

De start was niet zo heel denderend. Zoals jullie weten reisde ik via een organisatie met een groepsreis. Dat betekent dat je de eerste 2dagen met een groep nederlanders bent en ook in dezelfde kamer slaapt enz.

Woensdag ochtend zouden we vertrekken, maar dinsdag avond hoorde we dat onze vlucht was geannuleerd. Vanwege sneeuw in LOnden, waar we eerst heen moesten.(Ik ga een keertje vliegen...haha). Ja what to do, what to do? Toch met z'n allen om 5uur afgesproken op schiphol waar bleek dat we allemaal naar een andere vlucht waren overgeboekt ,maar die vloog pas om 1uur smiddags.Dus dat betekent; uren lang wachten. Toen wilde mn ouders nog even snel naar huis, maar de auto deed het niet! Echt een en al stress dus.

Na een heftig afscheid van papa,mama, en remco m'n vriendje ging het dan toch echt gebeuren!
We stapte in het vliegtuid richting Hongkong, en daar stapte we weet over naar Sydney. In totaal hebben we 21 uur gereist. Dat scheelde wel met die andere vlucht, waarbij we eerst naar Londen moesten, want dan waren we 26 uur aan het vliegen!!..

Na die lange uren vliegen kwamen we aan op het oh zo warme syndey donderdag avond (sydney loopt 10 uur voor). Daar zouden we worden opgehaald door een bus die ons rechtstreeks naar het hostel zou brengen, maar die was dus nergens te bekennen. Dus gebeld en vanalles geprobeerd, uiteindelijk een taxi moeten nemen voor 10doller p.p., wat we wel vergoed kregen.
Dus wij blij dat we in het hostel waren aangekomen, bleek dat er nog maar een beperkt aantal plaatsen vrij waren,en wij dus helemaal niet geboekt stonden!.. OKe.. nouja .. we wilden gewoon naar bed en zochten naar een oplossing. Het werd een beetje proppen, die bij die in bed , die op de grond enz.. Lekker knus. En als excuus kregen we een gratis nacht aangeboden.
Dus wij dat allemaal geregeld, bleek later toch dat er wel kamers waren geboekt voor 10personen, maar iemand het verkeerd had ingecheckt ofzo. Maakt niet uit, we hadden een gewone slaapplek!!

De volgende dag moesten we er weer vroeg uit, we hadden cursussen over werk zoeken, je bankpas, je australiese mobiele nummer enz.

Heel leuk maar ook heel vermoeiend.

De 2e dag vertrokken Nicole en ik naar een ander hostel bij Bondi beach ( bekend van het progamme bondi Rescue). Gisteren zijn we voor het eerst naar het strand geweest en eindelijk een dagje rust gehad. De weg ernaar toe is zo mooi, de foto's komen later wel!

Nou dat was het tot nu toe wel, na een paar dagen vakantie gevierd te hebben, moeten we nu toch wel werk gaan zoeken. Ik hoop dat dat een beetje lukt, want we hebben 2 engels kamergenootjes die eerder naar huis gaan omdat het veel te moeilijk is om werk te vinden.
Nou ja we zien het wel! Positief blijven denken he!

  • 06 December 2010 - 08:39

    Rianne:

    Ooo lieverd wat spannend allemaal. Wat een tegenvallende start, denk je dat alles goed geregeld is ....gelukkig waren jullie samen! Maar inderdaad positief blijven en het GROTE avontuur tegemoet!!!! Dit is wat je wilde, elke dag is anders, dus saai zal het niet worden...Geniet van al het moois om je heen en laat ons op afstand maar mee genieten.
    Leuk hoor, je verslag! ik heb nu een goedkoop 0900 nr en ga je gauw een x bellen.

  • 06 December 2010 - 17:54

    Je Schatje:

    dat t werk moeilijk te regelen is dat heb ik idd ook gehoord van die vriendin van me nichtje. maar niet opgeven he!!!
    ik ben tenslotte druk bezig met de reis naar nieuw-zeeland zodat we saampie's dat mooie land kunnen verkennen.
    spreek je snel weer mop.
    leuk stukkie trouwens wat je geschreven heb!

    kussie

  • 06 December 2010 - 22:25

    Tamara:

    Sgatjee
    Egt een top stuk...zal vol spanning te lezen:P
    Ben egt zo blij dat je je droom waar kan maken...en zo te zien heb je het ondanks alle tegenslagen toch leuk,en geniet je er van:D
    Mis je wel enorm.!!!!

    Bondi beach lijkt me ook egt super vet:Dben jaloers hahaha,nou meis k w8 op je volgende verhaaltje zal die ook vol spanning lezen:P
    (K)Veel plezier he!!!

  • 08 December 2010 - 17:09

    Liset:

    hayyy chick ben blij dat jullie weer veilig geland zijn mis je nu al hoor;):P
    we gaan lekker bij rem gourmette
    heb even gauw een heel leuk verhaal te vertellen(je weet het al maar even presies:P:P)
    woensdag zei wes dat hij een verrassing voor me heeft
    en dat hij donderdag wat later thuis zou komen
    dus ik was donderdag vroeg thuis erg moe dus lag lekker op de bank ging de bel... denk wie is dat nou??
    doe ik open staat wes daar VERRASSING!!!!
    en stond daar een heeel lieve kleine bulldog zoooo liefff

    je moet maar even op me hyves kijken staan foto's

    nou meis ga je niet langer lastig vallen
    heeeel veel succes en plezier en hoop dat je meer werk vind als de engelse meiden

    heele dikke kus van ons
    en een pootje van kaya:)

  • 11 December 2010 - 19:17

    Mary:

    Hoi Melissa,
    Leuk om je reisverslag te lezen, wat een toestand zeg, echt balen zo'n begin.
    Maar je bent jong en je wilt wat en positief blijven is het enige wat er op zit.
    Lekker dat je even een dagje in de zon hebt kunnen bijkomen.
    Ik ben erg benieuwd of het werk zoeken lukt, ik zal eens informeren bij een zoon van een vriendin die heeft dat n.l. een paar jaar geleden ook ondernomen en volgens mij had hij niet zoveel moeite met het zoeken van een baantje. Hij is wel veel leuke en gekke mensen tegengekomen, een hele ervaring.
    Maar dat zullen jullie ook ongetwijfeld mee gaan maken.
    Wij zitten inmiddels met de kerstboom in huis (lekker vroeg) en zijn aan het bijkomen van alle sneeuw en vorst. Nu is alles weg maar er zit weer wat aan te komen is voorspeld.
    Dus op weer naar de gladdigheid en alles wat daarbij hoort, het heeft ook wel weer wat.
    Ik moest je ook de hartelijke groeten overbrengen van mijn moeder en Wim dus bij deze.
    Veel succes en ik ben al weer erg benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes Mary xx

  • 12 December 2010 - 21:13

    Monique En Walther:

    Je moet maar denken, de tegenslagen hebben we gehad, nu gaat het goed!
    Wel geweldig dat je schrijft da al die mooie plaatjes ook geweldig in het echt zijn!
    Ga nog verder met genieten en dat werk..komt er ook wel!
    Heel veel plezier en blijven genieten!
    dikke kus van alle MonstertjesXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 41896

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: