Laatste stukje van de Oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Laatste stukje van de Oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Laatste stukje van de Oostkust

Door: reisjemaken

Blijf op de hoogte en volg Melissa

30 Mei 2011 | Australië, Cairns

Halloo iedereen!!!! Welkom bij weer een nieuw berichtje, en ook bijna een van mn laatste!!:( Helaas zit mijn grote avontuur er alweer bijna op.... :( Hoe is het daar in Nederland,het weer?
Anyway, voor diegene die nieuwschierig zijn, mijn reisverhalen van de afgelopen weken.
Ik heb dus de castaway tour gedaan! Wat ik al vertelde in mn vorige blog, een vliegtour naar een onbewoond eiland. We hadden een hele leuke groep de eerste avond, lekker rond het kampvuurtje gemaakt.De rest van mijn groep ging na een nachtje naar huis, ik de echte bikkel, bleef nog een 2e nacht. Trouwens, de wc was echt een lachertje! Ik wist dat het gewoon tussen de bossen zou staan, maar ik dacht dat het wel een hokje zou zijn. Nee hoor, het was gewoon een wc met een gat in de grond en als je er zat te plassen had je mooi uitzicht over de ocean. Ja het had zn charmes. De 2e nacht kwamen er nog 3 oude bekende bij, super gezellig dus.Er was alleen een probleem, De avond ervoor had Bruce(de piloot) de hele groep bij elkaar geroepen en alles uitgelegd over het eiland, hoe je dingen moest gebruiken etc. maar ook dat we absoluut niet de planken die op het strand lagen in het vuur mochten gooien omdat hij die wel is gebruikt voor zijn vliegtuigje. De 2e nacht had ie het niet gedaan en Ik moest dus alles vertellen als er vragen waren, hij gaf mij een beetje de verantwoording. Zo ook moest ik koken. Uiteindlijk zijn we met de Nederlanders een van de walking track op het eiland gaan doen. Hoe eigenwijs we ook zijn.. niet gewoon over het pad, maar over de rotsen met onze slippers. Buddie dacht dat er een pad wel ergens te vinden was, uiteindelijk na 2 uur gelopen te hebben en ik al n half uur zat te zeiken dat we echt beter terug konden gaan..,Want.. de zon ging om 10 over 5 onder, en dat er diezelfde ochtend ook al mensen waren verdwaald, zelf op het wandelpad! Dus het pad was zowiezo best moeilijk te vinden. En dan wij in het donker, op onze slipper tussen de enge beesten. Nou uiteindelijk om 5uur, dachten ze er hetzelfde over dat het misschien toch maar beter was om via dezelfde weg gewoon terug te gaan! Wij (vooral de meiden) een beetje in paniek, zelfs nog Help geroepen naar 2 bootjes, zonder succes. Wij rennen waar het kon, over het strand, snel lopen over de rotsen. Op gegeven moment kwamen bij een grasveldje uit waar we overheen moesten (het was al donker) Het gras was nat, dus je hoorde echt 3keer achter elkaar, oh shit mn slipper, oh shit mn andere slipper. hahaha. Als leuke verrassing zagen we nog Kangaroos voorbij huppen! Geen tijd om te blijven kijken, doorlopen! Zo hard als we konden. Uiteindelijk raakte we ons strandje aan met onze voetjes, en wat was ik blij zeg! We made it haha. Uiteindelijk hebben we 2uur over de heen weg gedaan en 1uur over de terugweg! Toen we daar aankwamen was het vuurtje al aangemaakt en er was al gekookt. Ik zag meteen de planken liggen en dacht oh neee. Ik ze vertellen dat we die niet konden gebruiken,moest het een paar keer uitleggen aangezien ze volgens mij dachten dat het grapje was. Uiteindelijk begrepen ze me, Vieuwww, Bruce was de volgende dag heel blij met me, zijn planken waren niet verbrand!
Anyway na 2 dagen geen douche of normaal kraanwater, onder het zand, wilde ik toch wel heel graag lekker douchen en een normaal wctje hebben waar ik ff lekker op kon zitten zonder bang te zijn dat er straks een spin in mn kont bijt. Het was een super avontuur en echte de moeite waard! Ook de vlucht zelf, het uitzicht was zoo mooi. Bruce liet mij ook nog even sturen en hy deed een leuk trucje met camara's. Die zweefde door t vliegtuigje heen.
Anyway na Dit avontuur vertrok ik naar Airlie beach op vrijdag avond met de geliefde Greyhound bus. Want zondag moest ik opde boot. Heel gezellig met de meeste mensen die ik al kende. Wat echt leuk was aangezien het Maandag mijn verjaardag was!Dat was heel gezellig. En ook op die dag heb ik mijn eerste duik ever gehad. Best spannend aangezien alles wat onder me zwemt me altijd een beetje uitfreakt. Maar het was toch wel heel mooi wat er onder water zat.Mooie gekleurde vissen gezien, en nog een super grote waar ik even van schrok! De whitsundays vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen omdat het gewoon mooie bergen waren, maar dat had ik in NZ al gezien. De whitehaven beach scheen wel heel mooi te zijn, alleen wij gingen daar niet heen omdat de zee te wild was. Wat een echte teleurstelling was voor iedereen. Ik had een beetje geluk, ik had een baantje aangeboden gekregen op de boot! Als afwasser,haha! Dus de volgende trip ging ik gratis mee, het enigste wat ik hoefde te doen was de afwas en op de keukentafel slapen !=P En vooral lekker chillen en niks doen, en naar de Whitehaven BEach zijn we gegaan! En ondanks dat het echt keihard regende, was mn verwachting vn de whitsundays nu wel voltooid. Na de 2e trip ben ik nog 2daagjes in Airlie beach geweest en daarna vertrokken naar Cairns.
Ik zit hier in een super gezellig hostel, elke avond feest en lekker muziek. Ik blijf hier zowiezo tot 13Juni. Tussendoor ben ik nog even naar beneden gegaan, Mission Beach. Ik had het overgeslagen op de heen weg, maar dat ik er doorheen reed had ik toch n beetje spijt. Tijdens mn werk trip had ik 2 duitse jongens ontmoet die mij een lift konden geven, heel lief van ze! Ik ben daar 1nachtje gebleven. Ik kwam daar in het hostel aan en dacht, waar ben ik beland! Iedereen was verkleed en gek aan het doen, bleek het dus een verkleedparty te zijn. Het enigste wat ik heb gedaan is gechilld bij het zwembad en de volgende dag een gratis lift terug gehad van de skydive bus! Nou dat was best n leuk avontuurtje.
Anyway, ik ga nog even genieten van mn vrije tijd en deze super relaxte mensen en sfeer in Australie! Voor je het weet zit ik weer gewoon thuis te stressen haha!
Groetjess lieve mensjes, Heeel leuk al jullie reacties elke keer!!!
Liefs.xx

  • 26 Mei 2011 - 17:34

    Ernst En Irene:

    Mooi hoor op zo'n onbewoond eiland. Hier in Nederland zitten we nu weer te kleumen, want het is echt frisjes en nat. Neem je wat zon mee op weg naar huis (en hier pas los laten hoor) we willen ook wel een beetje echte zomer.

  • 26 Mei 2011 - 20:38

    Mama:

    Oké...ik begrijp dat een spin in je kamer jou straks écht niets meer doet...haha...!! Nu roep ik jou wel om hem te vangen! Je bent écht een stoere meid hoor!
    Wat een avontuur weer zeg!!! En wat een enge dingen....Zit je daar op een onbewoond eiland...brrr. maar goed dat ik al die verhalen pas achteraf lees (hhi). Hoewel, nu zit ik weer te denken, wat er allemaal had kunnen gebeuren!!! Nouja, ik ben er nu wel achter dat je je mannetje staat en jezelf goed kunt redden! Toch zal ik blij zijn als je weer gezond en wel thuis bent hoor...30-29-28-.....

  • 28 Mei 2011 - 17:11

    Oma Meijer.:

    Ha die Melissa. Wat een leuke dingen doe je allemaal.Wij zijn al blij met een weekje Zeeland was ook leuk en goed weer voor nederland se begrippen. Pas jij ook op voor al die beesten,en je zal het hier wel saai vinden,als je weer thuis bent nu meisje geniet nog even ,liefs van ons opa en oma.

  • 28 Mei 2011 - 21:11

    Je Schattie ;-):

    tsjonge, jonge, jonge..... wat een verhaal weer lieverd. geweldig!
    voor mij is het weliswaar een soort herhaling als ik dit lees omdat je we elkaar met regelmaat telefonisch op de hoogte houden van ons doen en laten.
    maar ondanks dat vind ik het toch gaaf om te lezen. is t niet dat ik steeds weer wordt bekropen door het gevoel van 'was ik daar maar bij'. want het gemis is heel groot kan je vertellen.
    lieve schat... je weet, dat ik je al het moois toewens, en dat ik je graag zo nog een half jaar ausie had gegunt. maar ik kan eerlijk gezegd niet anders zeggen dat ik echt dol blij ben dat je over een klein maandje gewoon weer lekker thuis bent. ;-)
    maar geen nood! zoals afgesproken gaan we samen de westkust nog ontdekken. zodat jij iig "heel" australïe hebt gezien.

    mis je lieverd, en kan niet wachten tot ik je weer in levende lijfe kan bewonderen.
    dikke kus en liefs,
    bovenstaande ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 41891

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: