Vanaf Perth - Exmouth - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Vanaf Perth - Exmouth - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Vanaf Perth - Exmouth

Blijf op de hoogte en volg Melissa

25 Januari 2014 | Australië, Coral Bay

Hallo, daar zijn we weer even vanuit COral Bay,

de afgelopen tijd hebben we flink doorgereden naar het noorden, ondanks dat een kapotte schakelaar aan de auto ons een nacht ophield lopen we aardig op schema.

Vanuit Perth hebben we de auto opgehaald, na uren wachten konden we dan eindelijk vertrekken, maar eerst nog even voldoende boodschappen inslaan. Met dat kleine koelkastje is dat wat passen en meten, om 15:00 uur reden we naar onze eerste bestemming; Cervantes. Onderweg veel dode kangaroos te zien, vreselijk. Op de camping Pinnacles Stay hadden we een mooi plekje aan het water waar we overnacht hebben om de dag erna naar naar Nambung Park -The Pinnacles te gaan. Dit is een park met allemaal kalksteenformaties, erg mooi om te zien, je was er snel door heen. We waren vroeg, om 10:00 uur reden we er alweer uit, net voor de drukte. En wat troffen we daar aan, jaja, twee levende kangoroes, Mama met dr Baby'tje. Die stonden daar even op de weg te chillen, zo gaaf om te zien, en toen ze weg hupte, WAUW. Gelukkig hadden we onze camara's mooi bij de hand;) Die dag zijn we doorgereden naar Geraldton, met een tussenstop aan een prachtig strand in Green Head. Geraldton is een stadje waar vanalles was, maar een volk apart, er hangt een heel andere sfeer als in Perth bijvoorbeeld. Die dag waren Remco en ik 4 jaar samen, en dat vonden wij wel een etentje in een restaurant waard. In de Lonely PLanet werd Provance aangeraden, dus wij daarheen. Maar het ging er zo raar aan toe dat we na ons voorgerecht weg zijn gegaan naar een beter restaurant, Haha. De volgende dag moesten we nog een nacht blijven omdat er een nieuwe auto (vanuit Perth, 5uur rijden), werd gebracht, we hebben lekker aan het water gechilld en de volgende dag op tijd richting Kalibarri gegaan. Wat een gaaf dorpje, met een mooi strandje. (alle stranden zijn hier mooi maar de een net wat bijzonderder dan de ander;)). Helaas was het daar echt te heet, tot nu toe nog geen last gehad van de hitte maar Kalibari was geloof ik in de 40 gr., Niet te doen gewoon. In Kalibari heb je ook een nationaal park waar het welbekende Nature Window staat.Op de foto's ziet het er prachtig en gemakkelijk uit,. De weg er naar toe was off road en een beetje hobbelig. Daar eenmaal aangekomen was het nog heter, zeker tegen de 50 gr! Vanaf de parkeerplaats was het nog 1 km lopen daarnaar toe, wij dachten dat doen we wel even! We werden gewaarschuwd door een bord waarop o.a. stond dat er mensen zijn dood gegaan, dat het boven de 50 gr kon worden etc. Die dag was zo een dag dat het daar boven de 50 gr was met een wind als hete lucht uit de oven. Je kan het je haast niet voorstellen maar voor je ogen en je longen is dat niet fijn. Terug met volle moed (halve moed), een fles water gepakt, nog even insmeren, wandelschoenen aan, S.o.S. voor slangenbeten mee en een handdoek om ons hoofd richting de window. Toen kwamen we een man tegen die ons met een heze stem aansprak : "don't go, pleas don't go" ., Wow? Wat is hier aan de hand haha, hij had de grotere wandeling door het park gedaan en was er 4 uur mee bezig geweest, helemaal alleen in deze hitte. En was kapot! Logies, maar toen wij hem vertelde dat wij niet zoooo gek waren om in die hitte de wandeling te doen maar alleen die kortere.. ja dat kon wel zei die. Wij met een beetje lood in onze schoenen op weg, onze zolen branden zowat weg! En me kuiten, mooi. En er leven daar serieus veel slangen, dus we waren, eerlijk gezegd, ietwat bang. In het begin liep er nog een voetpad heen wat overliep op rotsen die we moesten beklimmen, Blij dat we er waren, onze fles water al bijna op (na 15. min), snel foto gemaakt en terug. Tegen de volgende hadden we gezegt: Don't go.-Achteraf was het natuurlijk super gaaf, maar wat een hel en wat een spanning. De volgende dag stonden we om 6:00 naast ons bed, om eerst wat hotspots in de buurt te kijken en om 8:45 naar het pelicaan voeren te gaan. Daarna zijn we op ons gemakkie naar Monkey Mia gereden met een tussenstop bij het mooie Hamelin Pool, ook weer zo heet dus even snel een foto gemaakt en weer de auto in. Op een gegeven moment was het 13:00 en kregen we honger, maar het was te heet om te stoppen en te eten buiten/in de camper. Toen hadden we geluk, op een mooi verlaten strandje stond een wat koelere wind waar we heerlijk hebben genoten en geluncht. Rond 17:00 uur zijn we aangekomen in Monkey Mia. Dit is een resort, wat vooral draait om dolfijne, schildpadden en haaien. Alles zit bij elkaar, jong en oud want dit is de enigste plek waar je kan slapen, het is dan ook vrij prijzig. S'ochtend is er dolfijnen voeren, super gaaf hoe dichtbij die beesten bij je benen komen, ik denk 10 ofzo, wauw! Vervolgens zijn we in de middag met een boot tour mee gegaan om nog meer wildlife te spotten. Het is niet dat ze worden gelokt door eten ofzo, maar de beesten zwemmen daar gewoon. We zagen vanalles voorbij zwemmen, schildpadden, dolfijnen, roggen en zeeslangen en Dudongs (zie google ;) ). S'avonds nog op de boot gegaan om van de zonsondergang te genieten, en ook weer dolfijnen gezien. Op de camping leven veel Emu's , veel mensen jagen ze weg maar ik vind ze leuk! Ze zijn bijna net zo groot als jij en kunnen best intimiderent zijn, toen ik achterwaarts uit de auto kwam stond er zo een achter me, dan schrik je wel even hahaha. Na twee dagen in het leuke Monkey Mia te hebben gezeten zijn we een flink stuk doorgereden 6 a 7 uur, naar Coral Bay. Wat een mooie plaats, Het is een toeristische plek, of beter gezegd, straat! Het ligt aan het water waar je prachtige coraal en vissen kunt zien. Ietsje verderop is er een chillplaats voor de Rif Haai, Er zaten er daar echt tientallen, die zwemmen gewoon langs je. Je kan er best dichtbij komen ze zullen je niet bijten, maarja het blijven haaien he;) Dat gezien te hebben wilden we gaan snorkelen, maar zonder snorkel ? IN coral bay verkochten ze dat niet echt, dus zijn we 2 uur gaan rijden naar Exmouth (Stukkie van niks hier hoor). Daar hadden we iets meer van verwacht, alles ligt ver uit elkaar en was vrijwel dood.... Wel geslaagd voor twee goede snorkelsets. Na een nacht geslapen te hebben in Exmouth zijn we de volgende dag naar Cape Range Nationaal Park gereden, dit is een park dat beschemrd het Nigerloo Rif, waar je super mooie dingen kunt zien onder water. We hebben dat gedaan bij Turquoise Bay waar een super sterke stroming stond. Vooraf werden we daarvoor ook goed voor gewaarschuwd. In de namiddag zijn we weer terug gereden naar Coral Bay, om daar weer even lekker een paar stranddagjes te pakken en mooie dingen te zien onder water. Het geeft ons wel rust, want eigenlijk hebben we onze hele route al gedaan wat we in de planning hadden. Rem en ik zitten nu een beetje in dubio, we zouden heel graag nog naar Karijini nationaal Park gaan, wat een dag heen rijden is, maar het wel waard is. Alleen zit het weer niet echt mee, het schijnt goed te gaan regenen en te onweren, maar het is zo mooi! Strakjes even besluiten wat we gaan doen. Verder hebben we hier een top tijd, lekker weer elke dag (nu weer normale tempraturen gelukkig) en veel zien. Het camperen bevalt ons ook, we hadden verwacht af en toe een nachtje te gaan slapen in een Hostel maar het camperen is veel te leuk! Haha:D TOt het volgende reisverslag, Liefs Remco En Melissa Xx

• 25 Januari 2014 - 12:02

Wim En Mary:

Hoi remco en melissa,
    Wat geweldig leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Jullie vertellen het zo gaaf dat het net is of je er bij bent.
    Erg lekker en leuk om te lezen.
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en een pasr wereld weken hebben.
    Ik ben erg benieuwd naar de foto van de kangaroe met baby.
    Mooi om op canvas te laten afdrukken en ergens in huis op te hangen.
    Geniet nog even lekker saampjes want het is zo weer om.
    Fijne tijd, liefs van ons. Xx

• 25 Januari 2014 - 16:05

Oma Meijer:

wij lgxeven met jullie x mee En wij houden van jullie maar pas maar goed op hoor fijne tijd en liefs xx oma

• 25 Januari 2014 - 18:56

Mama:

Ha Lieve kinderen...Wauw, wat een belevenissen toch weer!!!! Wat geweldig toch dat jullie dit samen kunnen doen! Jullie zijn échte avonturiers aan het worden, want jullie maken toch ook behoorlijk spannende dingen mee. Nou ik ben blij dat jullie samen zijn, nu heb jij, Melissa, tenminste een sterke man naast je!!! En die hitte was toch ook best wel gevaarlijjk en toch durfden jullie bv. die wandeling naar het park aan. Maar goed hoor, dat jullie juist ondanks die hitte toch nog zo veel (kunnen) doen. Je ziet tenminste nog eens wat, toch???
    Wij doen bv als t in Kroatië 35 gr. is meestal niet veel meer dan in /op t water zijn.... Dus stoer hoor van jullie!
    Nou kanjers, doe voorzichtig, geniet nog maar lekker van jullie kampeeravontuur en alle mooie dingen die op jullie pad komen. Mocht je nog tijd hebben als jullie weer richting Perth gaan, misschien kun je dan nog Mount Lawley (waar papa is geboren) bezoeken...???? of was je daar al geweest?

Xx Liefs, pap, mam, Remco en knuffel van Ramby!!! xX

• 27 Januari 2014 - 09:57

Femke:

Gaaf om te lezen! (Ik ben Jaloers!!!) Heel veel plezier verder! Geniet ervan samen! X Femke

• 28 Januari 2014 - 12:20

Rob En Yvonne:

Hoi Remco en Melissa,

Leuk om jullie verslag te lezen,spannend en mooi tegelijk,wij hopen ook nog eens naar Australie af te reizen.
    Gelukkig wordt het wat minder heet, hier in de kou en regen is het ook niks maar 50 gr. is wel een beetje te veel van het goede.

Fijn reis nog verder,
    Groetjes van ons

• 28 Januari 2014 - 21:39

Papa En Mama Overduin:

Lieve schatten, wat maken jullie toch een prachtige reis. Op grote afstand genieten we mee met jullie en houden alvast plekjes vrij in onze agenda om foto's te komen kijken.
    Met Roxy gaat alles prima.
    Veel liefs papa en mama, Roxy, Gina en Spooky