Dubai & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Dubai & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Dubai & Singapore

Blijf op de hoogte en volg Melissa

13 Januari 2014 | Singapore, Singapore

reisverslag 1

Afglopen vrijdag was het dan eindelijk zover, na velen nachten dromen gebeurt het nu echt, nadat we zijn afgezet door mijn vader ging de tijd vrij snel voor we het vliegtuig in konden. Met Emirates zouden we naar Singapore vliegen en wel met de A380, het grootste passagiersvliegtuig, met een tussenstop op Dubai van maar liefst acht uur, van 23;00 - 07:45 uur. Gelukkig was het geen probleem voor ons als nederlandse paspoorthouders het vliegveld te verlaten, wat wel een probleem was om van het vliegveld af te komen. Een enorm doolhof zal ik maar zeggen, wel een heel mooi doolhof!. Eenmaal buiten in een aangename tempratuur van 18 graden besloten wij om een taxi te nemen naar het centrum, inmiddels was het wel al 2:00 uur en bleek het niet de moeite waard te zijn om ons ergens bij een tentje te droppen want tussen 2:00 en 3:00 sluiten de deuren. Dan maar een klein rondje Dubai langs de hoogtepunten, we hebben het welbekende hotel Atlantis en het hotel wat in het water staat gezien, aan het strand even een frisse lucht gehaald, verder heel mooie hoge lichtgevende gebouwen gezien maar vooral..... heel dure auto's (voor onze begrippen dan). Rem en ik keken onze ogen uit en waren blij dat wij dit mooi even mee konden pakken. Wat ik vooral heel interessant vond waren de kleren die vooral de mannen daar droegen. Echte arabieren! Toch nuttig zo een tussenstop, maar op een gegeven moment stoortte ik echt in. We waren best al lang onderweg en intussen was het ook echt bedtijd. En in het vliegtuig konden wij maar niet lekker zitten,ook de tweede vlucht van Dubai naar Singapore was even doorbijten. Wat wij niet wisten is dat dit vliegtuig van Dubai naar Colombo vloog voor een tussenstop en daar een uur moesten wachten voor we verder vlogen, terwijl we hoopten dt we er al bijna waren moesten we nog 4 uur. Dat alles laat je achter je naar een heerlijke douche in het hotel die veel mooier was als wij durfden te hopen, en we nog is veel dichter bij Orchard Road zaten dan we dachten! Orchard Road is zeg maar hét centrum met de grootste winkelketen en bars. En dat nog geen tien min. lopen van ons hotel. Dit ontdekte we op de eerste avond nadat wij rond 23:00 aangekomen waren in het hotel en we even een hapje eten gingen halen. We keken onze ogen uit en gingen terug naar het hotel, want er staat ons veel te wachten morgen.

die eerste volgende dag, een zondag, waren we op tijd op voor het ontbijt. Alleen maar aziaten en indonesen, ontbijt wat echt nihil was voor europeanen, voor hun was het paradijs. Lekker nasi enzoo.... Na het ontbijt hebben we de metro gepakt richting Marine Bay, wat is dt gaaf. Je kan helemaal rond het water lopen en hebt zicht op de beste vieuws, luxe winkelcentra's en mooie parken. Garden by the bay is daar ook, de naam zegt het al, tuin bij de baai, we zijn er een stukje doorheen gelopen waarna we besloten terug naar het hotel te gaan, onze voeten waren wel toe aan wat ontspanning.
Trouwens... wij nederlanders vallen best mee met onze "selfies" en mobieltjes vergeleken met de mensen hier in Singapore!

na een klein ontspannen dutje gedaan te hebben, namen we de taxi naar qlark Quay, ook een super gave stad aan het water. Met veel restaurants en bars, we hebben heerlijk aan het water paella gegeten en wijntjes gedronken, overal waar je keek waren chill plekken in de zin van op een brug of bankjes en goede muziek. Wat Singapore zo bijzonder maakt is de verlichting savonds, dan is singapore zo mooi verlicht overal. Zowiezo is het een mooie stad, het gekke is dt het overal super schoon is, je ziet nergens kowgum of sigaretten liggen, alsje dit wel op straat gooit word dit dike beboet met een "fine", de inwoners noemen Singapore zelf dan ook een"fine" land,ja humor;)Maar openbaar drinken is wel weer toegestaan...

Nu zitten we ini het hotel en is het bedtijd, morgen moeten we uitchekken en hebben we nog een halve middag hier, voor onze volgende keer in Singapore volgende maand hebben we een hoop op onze To Do lijst staan, De tijd vliegt echt voorbij Maar morgen lekker naar Australiaaa, HAPPY<3. Ohja en voor de mensen die het willen weten..MAM.... hoeveel graden het precies is weet ik niet maar het is goed warm, vandaag was het bewolkt en er is zelfs wat regen gevallen wat erg lekker was, ik denk dat het rond de 28 graden is, gevoelsmatig dan.

Tot volgende keer. xx

• 15 Januari 2014 - 18:22

Mama:

Nou, dit is het begin nog maar...'t Is dat ik t té ver weg vind, anders zou ik zeker ook dit land eens bezoeken. We hopen maar op veel mooie foto's. dan genieten we toch ook een beetje mee.
    Leuk dat jullie zo enthousiast zijn en al dat moois kunnen gaan bekijken. Geniet er in ieder geval maar lekker van!!! XXX