Van Chiang Mai naar Koh Tao - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai naar Koh Tao - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai naar Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 September 2017 | Nederland, Nederland

Op 17 september zat ons avontuur in het Noorden er alweer op, we vlogen vanaf Chiang Mai naar Koh Samui om daar vervolgens een paar uur later de ferry te pakken naar Koh Tao. De toch duurde zo n 3 uur en toen we aankwamen schrokken wij ons rot hoeveel geld de taxichauffeur vroeg. 3000 Baht, vergeleken met het Noorden vonden wij dat erg veel. Afdingen lukte niet, blijkbaar was het een duur eiland we wilde graag naar ons hotel. Binnen 10 minuten arriveerde we daar en werden we hartelijk ontvangen met een bekertje water. Alles werd ons uitgelegd in het Thais-Engels dus we moesten erg ons best doen om te begrijpen wat ze allemaal zei. We hadden best veel geld betaald voor dit hotel maar achteraf was dit het helemaal niet waard, later meer. De eerste avond, nadat we ons hadden opgefrisd aten we bij t restaurant van het hotel wat rechtstreeks aan het strand zat. In Zit / Ligstand aten wij ons eten op, en omdat dit op de grond was kon Fayèn makkelijk om ons heen dartelen. Het zeebriesje, de muziek en verderop vuurdans maakte de sfeer compleet. Al snel viel Fayèn in slaap in de buggy, hierdoor hoefde we niet zo op de tijd te letten en konden we echt even relaxen met zn twee. We besloten nog even de omgeving te bekennen, kennelijk waren we in HET centrum van Koh Tao beland waar alle feesten waren. Ondanks dat Fayèn heerlijk sliep vond ik het niet heel chill om met een buggy tussen alle dronken jongeren te lopen. Terug in onze kamer dronken we nog een wijntje op het bankje van ons balkon, met uitzicht over de zee en muziek op de achtergrond, wat nog doorging tot 1 uur s'nachts. De volgende dag zijn we wat strandjes gaan bezoeken. Ik had voor de vakantie een travelcot op de kop getikt omdat ik een nachtje bleef slapen bij mn ouders op de camping maar daar hebben we hier ook goed gebruik van gemaakt. Fayèn sliep in de middag heerlijk op het strand veilig in een mug vrij tentje terwijl ik ook in alle rust de zon op mij liet branden en genoot van de zee, het prachtige uitzicht en een heerlijke lunch. De volgende dagen zijn we zo een beetje alle leuke strandjes van het eiland afgegaan, want ja.. meer dan dat en duiken is er niet te doen. EN aangezien wij met een dreumes reisden was een duikcursus geen optie. 5 dagen op zo'n klein eiland is dan eigenlijk echt even te veel en ik keek uit om naar Koh Samui te gaan omdat daar meer cultuur is en mooie tempels. Remco is de laatste dag nog wel mee gegaan met een duikschool, hij heeft 2 duiken van 40 minuten mogen doen. Ik had al n keer gedoken in Australie en het trekt mij verder niet, alles onder water vind ik maar eng.. geef mij maar een zwembad. Remco had nog nooit gedoken dus dit was natuurlijk een geweldige ervaring op het mooiste duikstukje bij Koh Tao :).