Chiang Mai - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Melissa

13 September 2017 | Nederland, Nederland

In de avond kwamen we aan in Chiang Mai, een rustig guesthouse, simpele kamer, geen luxe. Dat was even afkicken van ons eerste hotel maar het voldeed prima. We hadden lekkere loungestoelen voor onze kamer waar we lekker ons welverdiende wijntje hebben gedronken nadat Fayèn lag te slapen. Voor de volgende dag hadden we nog niet echt een plan, wel hadden we besloten dat het belangrijk was dat Fayèn normaal een middagslaapje kon doen na 3 dagen continue onderweg te zijn geweest. Na haar middagdutje zijn we vanaf de "nieuwe stad" waar wij verbleven een stukje gaan wandelen naar het oude gedeelte. Eigenlijk hadden wij daar niks te zoeken met een buggy was het geen doen, het was warm en ik vond het niet zo bijzonder. Uiteindelijk kwamen we wel in het betere gedeelte terecht van de "oude stad" en hebben we daar uiteindelijk ook gegeten. Tegenover dit restaurant zat een tattooshop. Ik wilde al heel lang
een kleine tattoo, iets wat op mij slaat maar hij mag niet te groot zijn. Remco kwam met het idee om allebij de geboortedatum van Fayèn in het Thais te tatoeëren en toen we het ontwerp zagen vonden we hem nog mooi ook. Hoe impulsief we zijn hebben we het daar gelijk laten zetten, (mijn eerste tattoo,jaja ). Ook dit was een heel aardige Thai, hij was ook gek op Fayèn en maakte een foto van haar, hij vroeg of wij het goed vonden dat hij haar ging natekenen en dat wij deze tekening de volgende dag konden ophalen. Dat vonden wij natuurlijk hartstikke leuk! De volgende dag gingen wij eerst mee met een andere gids, deze was iets minder leuk dan die we in Chiang Mai hadden ontmoet. Deze meneer was minder enthousiast en bracht ons naar die typische toeristische plekken waarvan we wel hadden aangegeven niet heen te hoeven. Ik noem een aantal: 1) likkage museum, hier kregen we even snel een uitleg hoe de kunst wordt gemaakt om vervolgens in een grote ruimte terecht te komen met AL dit soort beelden, de prijzen waren vrij hoog maar als je het verhaal kent is het ook weer logisch. Het verhaal was achteraf best interessant om gehoord te hebben maar daarna voel je je wel n soort van gedwongen om iets bij hun te kopen. De dame bleef ook constant bij ons en als we even stilstonden bij een beeld sprong de dame er gelijk op in. Ik merkte dat ik het snel moest afkappen anders had Remco nog iets gekocht haha !

2) Snake show, iets wat 200 Baht per persoon kost, omgerekend ongeveer 5,- euro per persoon. De show zou 20 minuten duren maar ik geloof zelf een stuk korter, en of je daarna nog 100 Baht fooi wilde geven. We kregen nog een kleine rondleiding van een jongen van 16, Remco kreeg van hem een schorpioen op zijn arm wat ie echt niet tof vond. Super aardige gasten maar ik voelde mij portemonnee aardig leeg getrokken haha.

3) Tiger Kingdom, hier konden we wat eten en op de foto's met tijgers. Na de lunch bleek echter dat Fayèn niet mee kon naar binnen dus we moeten om ste beurt anders kon niemand foto's maken. Eigenlijk hadden we een beetje de pest in deze dag en viel de gids ook erg tegen. We besloten om het niet te doen en terug te gaan naar ons hotel.

Remco is daarna nog met hem naar een Monnik gegaan waar hij op een traditionele manier een bamboo tattoo heeft laten zetten. Toen ik zijn verhaal hoorde vond ik het toch wel jammer dat ik er niet bij was maar hij had een kettinkje en armbandje voor ons meegenomen zodat wij ook het geluk van zijn tattoo mee konden krijgen ;)
In de avond zijn we na het eten weer richtig de tattoo artist van de vorige avond gereden met een Tuk Tuk Fayèn vond het geweldig, die wind in haar haren !. Daar ga hij ons de tekening mee die hij van Fayèn had gemaakt en ontmoette wij zijn zoon en vrouw. Wat een geweldige lieve mensen, uiteindelijk heeft zijn vrouw ons naar de markt gebracht bij ons hotel om de hoek zodat we daar nog even konden rond lopen. Hier hebben we onze eerste selfiestick gekocht om mooie gezins - vakantie - foto's te kunnen maken ;)
De volgende dag moesten we alweer naar het vliegveld om de vlucht naar Koh Samui te pakken :)