Perth-Singapore - Reisverslag uit Perth, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Perth-Singapore - Reisverslag uit Perth, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Perth-Singapore

Blijf op de hoogte en volg Melissa

12 Februari 2014 | Australië, Perth

Ons laatste verslag/Update.
We hebben ook nog het stadje Fremantle by day gezien, little Amsterdam. Ook zijn we naar Perth Hills gegaan, waar tijdens onze aankomst flinke bosbranden woeden, daar was nu niks van te zien. Perth Hills is vooral mooi in de winter en herfst maanden met mooie bloemen en watervallen, aangezien het er al maanden niet heeft geregend lag alles droog, ongelooflijk he!? De laatste dag moesten we weg van de camping en de camper inleveren, maar eerst nog een laatste keer genieten op het strand van City Beach. Daar even paar uurtjes gelegen werd het toch tijd om te gaan naar de autoverhuur, ondanks wat schade die we hadden gemaakt hebben we onze hele borg kunnen terug krijgen. Waarscheinlijk omdat de man die onze tweede camper heeft gegeven zo n haast had en geen tijd heeft genomen om een schadeformulier in te vullen en ze ons dus niks kunnen maken.. een meevallertje voor ons! We hebben ge slapen in het Comfort Hostel, een familie kamer die heel groot was waar we flink voor moesten betalen en we alsnog de badkamer moesten delen met de rest, het overal stoffig was en een grote kakkerlak op de grond lag ieeeeeeeeee....... Maak het op zn minst effe schoon voor t oog, kleine moeite toch voor iets waar je voor betaald ?!? De volgende ochtend werden we om 6:00 uur naar het vliegveld gereden en s'middags kwamen we aan in Singapore. Spullen naar het hotel gebracht, en zijn een hapje gaan eten en toen gaan shoppen! Het leuke is... de winkels zijn daar allemaal tot 22:00 uur open. Dus we hadden de hele avond, helaas zat er niet veel tussen voor ons... maar alsnog leuk. Voor valentijnsdag was het centrum mooi versierd met hartjes enzo..helemaal romanties met die lichtjes, echt een " city that never sleeps" . Na een heerlijke nacht geslapen onder een zijden dekbed zijn we op stap gegaan naar Sentosa Eiland, wat ik dacht dat t vooral voor kinderen een leuke speeltuin was. Maar wat je daar ziet , wauw, het kan dus nog gekker.
Je kan er met een kabelbaan komen, wat we gedaan hebben, een super mooi uitzicht vanaf daar. Daar aangekomen hoor je overal liedjes en mooie overweldige dingen. We zijn een paar keer met een soort kart karretje van de weg afgereden, en hebben een heerlijke lunch op het strand gehad. Aan t einde van de middag zijn we terug gegaan naar ons hotel, ik was kapot maar de stad houd me wakker er is zoveel te zien! We zaten lekker te eten en waren eigenlijk net klaar toen er ineens muziek vanaf de waterkant klonk. Er werd chinees nieuwjaar gevierd en er werd een prachtige watershow laten zien. Kippenvel kreeg ik ervan! Zo geweldig, overal komen de lichtstralen en de geluiden vandaan, er word water omhoog gespoten en daarin zie je gezichtjes en kindjes de spelen. Na de show die ongeveer 15 minuutjes duurde liepen we naar de Singapore Flyer, (het grootste reuzenrad), daar moet je in zijn geweest zei Remco. Dus oke... nou daar was een hele parade aan de gang die door de halve stad liep. Het is het paard van het jaar dus overal zag je dat ook terug. Vanaf de Flyer hadden we mooi zicht op de hele parade en ook de mooie verlichte stad. Adembenemend en hoe moe ik ook was we moesten er ook nog even doorheen lopen door t feest, toen op een gegeven moment onze voeten toch ons smeekte naar huis te gaan, was het feest ook op zn eind. In de menigte liepen we naar het station om vervolgens heerlijk weg te dromen op deze dag waar we zulke bijzondere dingen hebben gezien. De volgende dag begonnen we onze dag goed met weer een heerlijk ontbijtje bij cafe Kith waar ze vanalles hebben, van yoghurt met muesli tot english breakfast. Daarna zijn we naar Chinatown gehad wat weer een heel andere kant van Singapore is. Het is hier wat viezer en niet zo netjes.... wat ik heel grappig vond is dat er bij de stoplichten een soort kaartscanner zit, voor de mensen die wat moeilijker te been zijn die krijgen meer oversteektijd. Vervolgens hebben we een thaise massage gehad waar we in alle rare houdingen zijn komen te liggen, De ene keer lag of stond zij bovenop je, het volgende moment lag je boven op haar en masseerde ze met dr tenen je rug... Wat een kracht hebben die kleine mensjes zeg! Of het nou echt ontspannend was... nee niet echt.... maar wel een ervaring en beurse rug rijker ;). Daarna zijn we weer terug gegaan naar Orchard Road, nog verschillende overweldigende winkelcentra's ingegaan en op naar t vliegveld. De eerste vlucht van Singapore naar Dubai was het lekker rustig dus had iedereen een eigen bankje. Na acht uur wachten weer in Dubai op naar huis onze laatste vlucht. Heerlijk om weer thuis te zijn in ons huisje en ons hondje en konijn;) maar de rest.... nee dat had van mij het zelfde mogen blijven ;)

• 12 Februari 2014 - 23:10

Ad Dankers:

Hoi Meike,
    Zonder afscheid weggaan dat is jammer maar gelukkig kan ik zo toch meegenieten van die mooie reis die je aan het maken bent ik hoop dat alles naar wens loopt dat het weer prachtig is en dat je gezond terug komt ik probeer nog wel je zo te volgen en wens je het allerbeste
    Groetjes Ad(en de rest hier)

• 13 Februari 2014 - 23:21

Mary En Wim :

Waauw leuk weer om te lezen en die massage wat een ervaring!
    Fijn weer veilig thuis en weer hard aan het werk?!
    Op naar ern volgende reis, maar nu eerst genieten van jullie nieuwe huis.
    Groetjes wim en mary