exmouth-busselton-perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu exmouth-busselton-perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

exmouth-busselton-perth

Blijf op de hoogte en volg Melissa

03 Februari 2014 | Australië, Perth

Hoi allemaal, dit keer vanuit perth, Onze laatse dagen, nog even goed genieten. Na vorige keer hebben we moeten besluiten niet naar Karijini Park te gaan wat we heel graag wilde maar het was geen slim plan, door de regen konden ook de wegen onbegaanbaar worden. Nog een nachtje in coral bay gebleven waar we een kayak tour hebben geboekt, (in eerste instantie dachten we lui met de boot maar we moesten dus hard werken) met de kayak gingen we stuk de zee in vanuit daar hebben we een uur gesnorkeld en een hoop mooie bijzondere, grote en gekleurde vissen gezien. Heel vervelend dat me snorkelbril steeds besloeg pff... Onze volgende stop was het zogenaamde "Cleaning Station" van de Rif haai, en die haaien waren daar volop!!geweldig, een beetje spannend maar mooi om te zien hoe ze die bekken open doen en er visjes in zwemmen en de haai hun gebit schoonmaakt. Beetje eng vond ik het wel, want het blijven haaien he. Daarna dat hele stuk(dat was n end) terug moeten kayakken. Ik geloof drie uur achter elkaar gesnorkeld en gekayakt rem en ik waren kapot en verlangde naar onze bank. Die avond heeft het voor het eerst sins acht maanden geregend, toevallig is er in die acht maanden ook in t cleaning station geen haai meet gespot. I guess we where verry lucky. De volgende dag zijn we naar kalbarri gereden een volle dag. Hoe heet het daar de week ervoor was (50+), moesten we nu een vest aan i.d. avond. Het was dus goed afgekoeld haha, heel gek. Volgende dag onze rit voortgezet naar Fremantle waar we in n hostel hebben geslapen want de campings waren erg ver van t centrum. We hebben Fremantle by night gezien en de volgende ochtend reden we eerst nr 't plaatsje Rockingham en zijn naar pinquin eiland gegaan. Daar hebben ze n opvangcentrum voor de kleine pinquins die ze gingen voeren. Wat n schattige beesten. In dat gebied zijn er meer eilanden waaronder seal eiland waar n paar zeeleeuwen lagen te chillen en twee waren er aan t vechten en een van hun kwam vet dichtbij langs de boot zichzelf showen, zo leek t echt. Geweldig om te zien!!! Daarna zijn we doorgereden naar n plaatsje 2uur zuid; Busselton. Super leuk stadje omdat er een geweldige sfeer hangt en je er alles hebt. Daar hebben we twee nachten gezeten en een catamaran gehuurd lekker touren op het water. Vervolgens zijn we naar NLGili grotten geweest, super mooi om te zien. In busselton is er een lange pier van 1,7km die je met n treintje op kunt gaan(leuk voor de kids) en lopend. Wat een stuk! S'avonds komen alle locals daar met het hele gezin vissen. Wij waren t rijden eigenlijk zo zat dat we niet meer verder gingen reizen maar gewoon terug naar perth, eerst nog even twee nachten in Mandurah gezeten waar we hadden afgesproken met kate, een oude vriendin van mij uit schotland die lekker in australie is blijven hangen. Gezellige bbq gehad en leuk om haar weer te zien! Ook hebben we nog n motorbootje gehuurd de ochtend voor we vertrokken, effe heerlijk varen door de kanalen ons jalours makend door de achterlijke mooie huizen en jachten daar. Wow wat woon je daar mooi(voor bijna anderhalf miljoen dollers). En dolfijnen gespot! Blijven leuke beesten vooral als ze 2 meter voor je komen zwemmen. Daarna doorgereden naar perth, love this city, maar eerst n tussenstop in Mount Lawley naar t oude huis van mijn opa oma paps en oom geweest. Rem was dit keer mee en zoals vorige keer ook al het huis stond er nog steeds niet hoor;). Uit nieuwschierigheid en interesse aangebeld bij de bewoners van t huis waar hun oude huis zou hebben gestaan, maar al de huizen waren vrij nieuw en sommige opgesplits, dus waarscheinlijk is t oude huis gewoon gesloopt of bij een ander huis bijgevoegd, wat n aardige man die vond t natuurlijk ook wel raar dat er ineens zo n stel toeristen voor zn deur stonden met zo n verhaal haha.In Perth hebben we n goede camping gevonden waar we de gezelligste nederlanders hebben ontmoet en co heeft met een vd meiden vroeger gewerkt in Langweer!! Ze kwamen uit Friesland en woonden nu in Haarlem, wereld is klein. Vandaag de stad inggaan en nieuwe kleding gekocht afgesloten met op t strand liggen op Scarborough beach en heeft Co zich vermaakt met de grote golven van Australie en een Bbq. Voor onze laatste daagjes in singapore hebben we nog geen hotel.. als iemand suggesties heeft horen we dat graag haha

• 03 Februari 2014 - 15:46

Mary:

Hoi melis en remco,
    Weer onwijs leuk om jullie verslag te lezen.
    Wat gaat het gauw om he? Geniet van de laatste dagen!
    Goede terugreis toegewenst.
    Groetjes wim en mary xx

• 03 Februari 2014 - 18:01

Ramon En Raisa:

heyyy vakantiegangers. Heb jullie weinig gevolgd op want erg druk met werk. " wanneer niet " hahaha. Heb af en toe wat gelezen op facebook en wat ik gelezen heb klinkt allemaal geweldig. Jullie hebben een leuke tijd daar maar daar komt helaas een eind aan. we kunnen niet wachten op de mooie foto's en verhalen. tot snel en geniet nog even. kusss van onss

• 03 Februari 2014 - 19:17

Pa En Ma Overduin:

Nog veel plezier de laatste dagen en we wensen jullie alvast een goede terugreis.

• 04 Februari 2014 - 21:15

Pa En Ma Meijer:

Wauw, weer zo'n mooi verhaal!!! je zou een boek kunnen schrijven over jullie belevenissen haha....
    Geniet nog even de laatste dagen in Perth en in Singapore!!!!
    We kunnen niet wachten om de mooies foto's te zien en jullie geweldige verhalen te horen.
    Gelukkig voor ons is het bijna zover! Helaas voor jullie komt er nu bijna een eind aan jullie droomreis.
    Maar dit geweldige avontuur neemt niemand jullie meer af....
    Alvast een goede terugreis gewenst.
    Xxliefs, pap, mam en Remco.

• 05 Februari 2014 - 14:50

Ans:

Hoi, wat een prachtig verhaal om jaloers op te worden.
    In Chinatown heb je leuke hotels. Leuke wijk ook.
    (Dit was wel in 1929 hoor!!! dus het kan iets of wat veranderd zijn.....)
    Genietse nog. gr. Ans

• 05 Februari 2014 - 18:18

Ans:

Ik bedoel natuurlijk 1992!!!

• 06 Februari 2014 - 21:48

Rob En Yvonne:

Hallo,

Jammer dat jullie reis bijna afgelopen is,leuke dingen gaan altijd veel te snel voorbij.
    Wij wensen jullie een hele goede reis terug!