Perth, Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu Perth, Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Melissa mCm - WaarBenJij.nu

Perth, Australia

Blijf op de hoogte en volg Melissa

15 Januari 2014 | Australië, Perth

reisverslag 2

Dag lieve mensen,

Eindelijk is het gelukt mn eerste reisverslag te plaatsen,
Maandags in Singapore hebben we onze laatste dag nog even in het centrum rondgelopen, wat echt niet goed is voor je geld haha, maar het is wel een leuk centrum om gewoon doorheen te lopen, we besloten op tijd terug te gaan naar het hotel en daar de Taxi te pakken naar Changi Airport, ook daar was genoeg te beleven. Het vliegveld is zo enorm groot en je hebt er allemaal activiteiten, vieuws, gadgets en gratis wifi. De tijd ging zo dus snel voorbij en voor ik het wist zaten we in het vliegtuig, ik kon mijn geluk niet op! EINDELIJK. Deze vlucht ging ons veel gemakkelijker af dan die naar Singapore, we vlogen met Qantas die zowiezo betere stoelen hadden. S'avonds om 00:00 uur landden we, we hadden al te horen gekregen dat het erg warm was, maar er stond een behoorlijk windje wat het zelfs een beetje koud maakte. Eenmaal in het hostel aangekomen kregen we netjes een rondleiding daarna werden we naar onze kamer gebracht, zeg maar gerust kamertje! Een kamer voor drie personen maar wij hebben hem al die tijd voor ons twee gehad, en toen zat ie al vol, wat een krappe bedoeling. Het hostel ligt in Northbrigde, Perth, ietsje te ver weg van het centrum af waardoor we al super veel hebben gelopen om naar bijvoorbeeld een bus te gaan of een supermarkt, pfff... bewegen is goed voor je zeggen ze toch ?Haha, Het voordeel is wel dat hier in Perth over het algemeen een lekker briesje staat en het redelijk uit te houden is. De eerste dag waren we redelijk bijtijds op en zijn we eigenlijk de hele dag naar Kings Park geweest, een park met uitzicht over heel Perth in een super relaxed park. Ik ben er al een keer geweest maar dit keer kwam ik weer op plekken waar ik nog nooit ben geweest en ik vermaakte me daar wel, Remco ook. Zo goed vermaakt dat we ons daar de hele dag hebben vermaakt, In Kings Park is dan ook veel te zien, botanic gardens enzo. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel en moesten we nog boodschappen doen, de hele dag hadden we geen idee van tijd maar het was al 19:00 uur, dus voordat we aten was het alweer 21:00 uur, Wij wilden nog naar het plaatsje hier verderop Frementle, maar wat ik nog weet van vorige keer is dat de bus daar voor het laatst rond 00:00 uur ging dus was het de moeite niet. We hebben wat relaxed met mensen uit het hostel en zijn daarna naar bed gegaan, om deze volgende dag met het goede voornemen naar City Beach te gaan, Frementle en hopelijk nog het oude huis van me opa,oma, oom en vader. Eerst zijn we naar City Beach gegaan, ik vond en vind dit nog steeds een heel erg mooi strand, het is er erg rustig maar zo mooi, Remco was het hier gelukkig mee eens. Na 2 uur hebben we de bus gepakt naar Frementle, althans...dat was de bedoeling. We zaten al zo lang in de bus en toen moesten we nog 1 uur, tegen die tijd was het 17:00.. en we wilde ook nog wel naar Kings Park by Night, dus zijn we onderweg op een andere bus gestapt op weg naar het hostel om te eten en daarna de "zonsondergang" te zien bij Kings Park. Er hangt daar zo een geweldige sfeer, veel sportclubjes, mensen die gewoon chillen en genieten van het mooie uitzicht... Onderweg naar het hostel wachtten we op de bus, daar begon een australische meid tegen ons te praten dat er een gevaarlijke spin liep. Het zag er zo onsculdig uit maar het is een van de gevaarlijkste spinnen hier... Wel fijn om te weten haha! Morgen kunnen wij de camper ophalen en is onze eerste stop na drie uur rijden bij de Pinnacles dessert, jaja..we gaan camperen!! Woehoe. Hoe ons bereik is met internet en mobiel geen idee maar op sommige plekken zullen we tijdelijke helemaal offline gaan, ook schijnt er vanaf vrijdag een enorme hittegolf te zijn, dus ik hoop dat het in de camper een beetje uit te houden is. ANYWAY ik vind het fantastisch om hier weer te kunnen zijn er geniet van elk moment samen met Remco.
Tot de volgende keer Big Love Rem&Lis

  • 15 Januari 2014 - 16:06

    Maaike:

    wat heerlijk!!!!
    geniet ervan!!!
    huis van opa, oma, jou vader en mijn vader nog gezien?

    veel plezier!!!

    x

    ps: ik mail dit wel ff naar opa en oma, vinden ze leuk!

  • 15 Januari 2014 - 18:45

    Mary:

    Hey melissewis en remco,
    Leuk jullie eerste reisverslag te hebben kunnen lezen.
    En kamperen???? Zijn jullie aangestoken door ans en jurgen?!
    Maar in een camper is best luxe toch. Hoop alleen dat het erg meevalt met de hitte. Je rustig houden en veel drinken en bouillon voor het zoutgehalte.
    Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Ook groetjes van tante jeanne en wim, doei doei mary

  • 16 Januari 2014 - 10:39

    Tante Geraldine:

    Klinkt goed. Geniet! Veel drinken met deze hitte.

  • 16 Januari 2014 - 11:15

    Ans:

    Hoi Melis en Remco, wat leuk om te lezen. Wij zijn in 1992 ook in Singapore geweest en wat ik me nog herinner is Orchard Road met z'n Malls. Iedereen liep daar toen met een telefoon in z'n hand te bellen. Bij ons zag je dat nog helemaal niet. Het tennistoernooi in Melbourne is nu aan de gang en sommige tennissers worden onwel door de hitte, gisteren 42 gr.!!!!! Maar in de camper is vast airco. Maak er een 'niet te vergeten reis' van. We zijn zeer benieuwd naar jullie 'kampeerervaring'. Leuk om jullie weer te volgen.
    groetjes, Jurgen en Ans

  • 17 Januari 2014 - 15:25

    Opa:

    Hallo melissa en Remco ,je berichtjes allemaal ontvangen en gelezen dat 'n alles goeg gaat met jullie ....
    Met mij ook ,alleen m'n haren worden wat lang ,maar ik wacht wel tot jullie terug zijn
    Groetjes van opa Jooren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Melissa

Wij Gaan Samen Naar Australie [H]

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 41834

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 29 September 2017

Thailand September 2017

01 December 2010 - 25 Juni 2011

Backpacken met Activity International

24 September 2013 - 30 November -0001

Australie & Singapore

Landen bezocht: